انواع روش های تولید نبشی

انواع روش های تولید نبشی | قیمت نبشی مشهد

انواع روش های تولید نبشی

عموما افرادی که فعال حوزه ساخت و ساز هستند با انواع روش های تولید نبشی آشنایی دارند چرا که آشنایی با انواع روش های تولید نبشی در قیمت و کیفیت بسیار تاثیرگذار است. بنابراین برای انتخاب نبشی مناسب ابتدا باید با روش های تولید نبشی آشنا شوید و بعد به نکات که در قسمت انتهایی مقاله ذکر می شود دقت کنید.
کارشناسان آهن آلات قربان نیا این نکات را پس از سال ها تجربه و بررسی به دست آورده اند و در این مقاله در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این مجموعه با سال ها تجربه درخشان در بازار آهن آلات مشهد به عنوان فروشنده دست اول محصولات گروه صنعتی شکفته مشهد در مسیر همکاری با پروژه های بزرگ صنعتی و ساختمانی آماده همکاری با پیکمانکاران و معماران خبره در مشهد است. برای هماهنگی و خرید با کارشناسان ما در تماس باشید.
[مطالعه بیشتر: قیمت روز آهن مشهد]

مقدمه

فروش انواع نبشی در مشهد | قیمت آهن در مشهدنبشی پروفیلی L و یا V است به هر یک از اضلاع بال می گویند. بال ها ممکن است هم اندازه و یا با اندازه های متفاوت باشند. ضخامت بال ها نیز از عوامل متغیر در نبشی است. عامل متغیر دیگر زاویه بین دوبال است اگر زاویه 90 درجه باشد نبشی L و اگر زاویه بین دو بال کمتر از 90 باشد نبشی V خواهیم داشت. نبشی ها بسته به عوامل مختلف دسته بندی های مختلف دارند. یکی از این دسته بندی ها براساس اندازه بال، یکی بر اساس ضخامت، یکی بر اساس زاویه بین دو بال و یکی براساس انواع روش های تولید نبشی است.

بررسی انواع روش های تولید نبشی

نبشی ها به دو روش تولید می شوند این روش ها عبارت اند از روش فابریک، روش پرسی و گالوانیزه.
مراحل تولید نبشی مانند تولید ناودانی است با این تفاوت که در تولید ناودانی هدف تولید پروفیل فولادی به شکل سی و یا یو انگلیسی، اما در تولید نبشی هدف تولید پروفیل L و یا V شکل است. نبشی ساخته شده از فولاد st37 پرکاربرد ترین نبشی موجود در بازار است.
[مطالعه بیشتر: قیمت روز ناودانی در مشهد]

روش فابریک

تولید نبشی از روش فابریک باعث تولید نبشی با ظاهری زیبا، اندازه های دقیق اما گران قیمت می شود. بیلت فولادی ماده اولیه تولید نبشی به روش فابریک است. تولید با این روش بدین صورت است که بیلت فولادی به میزان لازم حرارت داده می شود و در ادامه به روش نورد گرم ماده از بین غلطک عبور می کند. غلطک ها عمود بر هم هستند و به مرور ماده به شکل ورق درخواهد آمد. بعد از این مرحله ورق ها از بین قالب های L شکل عبور داده می شوند و به شکل نبشی در می آیند. نبشی های تولید شده به روش فابریک در صنعت کاربرد بیشتری دارند.

روش پرسی

در بین انواع روش های تولید نبشی روش پرسی پرکاربرد تر است. در تولید نبشی به روش پرسی از فولاد خام و گرم کردن و حالت دهی به روش نورد گرم خبری نیست و برای ساخت از ورق فولاد استفاده می شود. ورق فولاد بعد از ورود به خط تولید به صورت نواری برش خورده و فرایند رول فرمینگ اجرا می شود. ورق های برش خورده و رول فرمینگ شده بین غلطک های مخصوص عبور داده می شوند و طی چند مرحله لبه ها به سمت بالا خم می شوند. این حرکت تا جایی تکرار می شود که دو ضلع نوار برش خورده بر هم عمود شوند.
بعد از اینکه اضلاع بر هم عمود شدند به وسیله دستگاه گیوتین در اندازه 6 یا 12 متری برش داده می شوند. تمامی فرایند ذکر شده در دمای اتاق انجام می شود. گوشه های نبشی پرسی گرد بوده و در ساختمان سازی پرکاربرد است.

نبشی گالوانیزه

نبشی گالوانیزه | نبشی گروه صنعتی شکفته مشهدنبشی گالوانیزه نیز یکی از انواع روش های تولید نبشی است که مراحل اولیه دقیقا مطابق با نحوه تولید به روش پرسی است با این تفاوت که بعد از آخرین مرحله که برش است مقاطع با روش غوطه وری گالوانیزه می شوند.

[مطالعه بیشتر: قیمت روز نبشی در مشهد]

مزایا تولید نبشی با روش فابریک

کیفیت و دقت ابعاد نبشی هایی که با روش فابریک تولید می شوند بالاتر از نبشی هایی است که به روش پرسی تولید می شوند. در این روشی محدودیتی در تولید نبشی با ضخامت و طول بالا نخواهیم داشت. محدودیتی در نوع فولاد برای تولید نبشی به روش فابریک وجود ندارد. با این روش هر دو نوع نبشی بال مصاوی و بال نامساوی را می توان تولید کرد.

معایب تولید نبشی به روش فابریک

تولید نبشی به روش فابریک از میان انواع روش های تولید نبشی مشهد هزینه بالاتری برای تولید کننده دارد و بالطبع بر قیمت فروش آن نیز تاثیرگذار است. مدت زمان تولید نبشی به روش فابریک طولانی تر است چرا که فرآیند خنک سازی فولاد مرحله ای تخصصی و زمان بر است.

مزایا تولید نبشی به روش پرسی

هزینه تولید برای تولید کننده با استفاده از این روش پایین تر است و همین موضوع تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده برای مشتری خواهد داشت. در این روش می توان از فولاد ضد زنگ اقدام به تولید نبشی مشهد نمود و همچنین تولید نبشی گالوانیزه نیز از این روش امکان پذیر است.

معایب تولید نبشی با روش پرسی

در این روش می توان تن ها نبشی بال مساوی تولید کرد. ضخامت نبشی مشهد های تولید شده به روش پرسی از میان انواع روش های تولید نبشی نمی تواند بیشتر از 6 میلی متر باشد. این ضخامت برای ساختمان سازی مورد تایید اما در صنعت کم کاربرد است لذا اگر مورد مصرف شما ساختمان سازی است نیاز به صرف هزینه بالا برای خرید نبشی فابریک ندارید. در این روش نمی توان نبشی با بال عریض تر 50 میلی متر ساخت. نبشی های تولید شده به روش پرسی دقت ابعاد بالایی ندارند.

نکته مهم هنگام خرید نبشی

قیمت روز نبشی در مشهد | قیمت آهن امروز مشهدنکته ای وجود دارد که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. یکی از مهمترین عوامل وزن نبشی است چرا که وزن نبشی به صورت مستقیم در قیمت آن تاثیر گذار است. شما بسته به کارکرد مورد نظر خود باید نبشی مورد نیاز خود را تهیه کنید به عنوان مثال باید در نظر بگیرید که هرچه نبشی مشهد سنگین تر باشد تحمل وزن بیشتری دارد و در موقعیت هایی که نیاز به مقاومت بالا است می توان از آن ها استفاده نمود.

سخن آخر

حتی اگر خریدار هستید و هیچگاه اقدام به تولید نبشی نخواهید کرد از انواع روش های تولید نبشی مطلع باشید تا بتوانید بهترین انتخاب با بهتری قیمت را برای پروژه خود رقم بزنید. ما در این گفتار با کمک متخصصین آهن آلات قربان نیا به بررسی انواع روش های تولید نبشی مشهد پرداختیم و یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید نبشی باید به آن دقت کنید را بیان کردیم. برای خرید و سفارش نبشی با کیفیت مورد نظر خود را ما در تماس باشید. در پایان امیدواریم این مطلب که به همت کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود تهیه شده است، مفید واقع شده باشد. از مهمترین خدمات این مجموعه می توان به تولید محتوا، سئو و بهینه سازی سایت و طراحی سایت ارزان در مشهد اشاره کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497