قیمت تیرآهن مشهد

قیمت تیرآهن مشهد

قیمت تیرآهن مشهد در بازار فعلی این شهر متاثر از شرایط اقتصادی کشور و قیمت سایر پروفیل های فولادی است که با توجه به نوسانات موجود در بازار مقاطع فولادی، قیمت آن نیز متغیر است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت تیرآهن در مشهد به جدول زیر، که با توجه به قیمت روز آهن در مشهد به روز رسانی می شود، مراجعه کنید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت به روز و خرید تیرآهن در مشهد ابتدا با کارشناسان فروش مجموعه آهن آلات قربان نیا تماس  حاصل فرمایید. مجموعه آهن آلات قربان نیا با بیش از 25 سال سابقه خدمت در بازار آهن آلات مشهد، آماده خدمت رسانی به همه متقاضیان این محصول می باشد.

لازم به ذکر است این مجموعه به عنوان فروشنده دست اول مقاطع فولادی گروه صنعتی شکفته مشهد در بازار خین عرب مشهد فعالیت می کند.

شمارهکارخانه تولیدکنندهوزنقیمت
14مجتمع فولاد ظفر بناب 126 کیلوگرمتماس بگیرید
14فایکو (فولاد البرز ایرانیان)133 کیلوگرمتماس بگیرید
14فایکو (فولاد البرز ایرانیان)155 کیلوگرمتماس بگیرید
16فایکو (فولاد البرز ایرانیان)173 کیلوگرمتماس بگیرید
20فایکو (فولاد البرز ایرانیان)245 کیلوگرمتماس بگیرید
14پارسیان142 کیلوگرمتماس بگیرید
14 ناب تبریز130 کیلوگرمتماس بگیرید
16 ناب تبریز173 کیلوگرمتماس بگیرید
18 ناب تبریز210 کیلوگرمتماس بگیرید
16ذوب آهن اصفهانتماس بگیرید

تیرآهن چیست ؟

تیرآهن مهمترین محصول فولادی است که عمدتا در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد و به عنوان عنصر اصلی و ضروری این صنعت شناخته می شود. مهمترین عملکرد این پروفیل تحمل فشارهای تنشی و خمشی است که از دو بخش جان تیر آهن (قسمت اصلی و بخش میانی تیر آهن) و بال تیرآهن (کناره ها و لبه های یک تیر آهن) تشکیل شده است. تیرآهن برای اولین بار توسط شرکت آمریکایی Bethehem در سال 1890 در ساخت اولین اسکلت فولادی ساختمان مورد استفاده قرار گرفت و از این تاریخ توانست جایگاه بسیار مهمی را در ساخت و ساز های مهم، مانند پل سازی، ساخت آسمان خراش و … ایفا کند. لازم به ذکر است که قیمت تیرآهن در مشهد با سایزهای ۱۰-۱۲-۱۴-۱۶-۱۸-۲۰-۲۲-۲۴-۲۷-۳۰ و برندهای ذوب آهن، فایکو، آرین، یزد و بناب تولید و عرضه می‌شود.

قیمت تیرآهن مشهد

استانداردهای قیمت تیرآهن در مشهد

همانند تمام مقاطع پروفیلی شرکت های سازنده تیر آهن نیز، از استانداردهای مشخصی در ساخت آن استفاده می کنند، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد؛

استاندارد اروپایی IPE:

این تیر آهن طبق استاندارد اروپا و به شکل حرف I انگلیسی تولید می‌شود و با نام «بال پهن» نیز شناخته شده و عمده کاربرد آن در ساختمان به صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تیر در پوشش سقف‌ها و پل‌های لانه زنبوری است. تیرآهن های تولیدی براساس این استاندارد دارای ضخامت بالهای آن یکنواخت می باشند و با ارتفاع های 80 تا 600 میلیمتری و بین ۸ تا ۱۶ متر تولید می گردند. لازم به ذکر عمده قیمت تیرآهن در مشهد که در ایران تولید می شوند براساس استاندارد اروپایی طراحی شده و با نام تیرآهن نرمال یا پروفیل نرمال شناخته می شود.

استاندارد روسی INP:

این استاندارد عمدتا در تولید تیر آهن در کشورهای چین و روسیه کاربرد دارد و برخلاف استاندارد IPE ، دو بال تیر آهن هایایجاد شده در این استاندارد یکنواخت نیستند و در ابتدا بال نازک هستند که به تدریج ضخیم می شوند. ظاهر این نوع از تیرآهن به گونه ای است که اگر به دقت به آن نگاه کنید، متوجه شیب ملایم آن در ضخامت بال ها خواهید شد. از نظر ارتفاع و شکل ظاهری محصولات تولیدی این استاندار همانند استاندارد اروپایی است. هم اکنون کلیه تیرآهن های موجود در بازار که از کشورهای دیگر وارد می شوند، از دو این نوع استاندارد می باشند.

استاندارد IPB:

قیمت تیرآهن در مشهد تولید براساس این استاندارد از نظر وزنی سبک تر است و اندازه بال این تیرآهن با ارتفاع آن (طول جان) برابر است. شکل ظاهری این تیرآهن شبیه H انگلیسی است که به آن تیرآهن هاش یا بال پهن نیز می گویند. عمده کاربرد این محصول استفاده به عنوان ستون در تیرها و خرپاها می باشد.

انواع تیرآهن

تیرآهن ها براساس کاربردهایشان  به سه گروه زیر تقسیم می شوند؛

تیر اصلی:

این نوع تیرها به ستون‌ها متصل می‌شوند. وظیفه‌ اصلی این نوع تیر انتقال بار از تیرهای فرعی به سمت ستون‌ها است.

تیر فرعی:

قیمت تیرآهن مشهد

تیر افقی می‌باشد که به تیرهای اصلی متصل گردیده است. عملکرد این تیرها به صورتی می‌باشد که بار را به تیر اصلی انتقال می‌دهد.

تیر کلاف:

این نوع تیر به دو تیر عرضی که در سقف و خرپای ستون‌ها قرار گرفته‌اند متصل می‌باشد. وظیفه تیر کلاف انتقال بار تیر عرضی به ستون‌ها است. قیمت تیرآهن در مشهد

مطالعه بیشتر : تیر آهن هاش چیست و چه تفاوت های با تیرآهن معمول دارد ؟

فرآیند تولید قیمت تیرآهن مشهد

تیرآهن ها نیز مانند عمده مقاطع فولادی با استفاده از روش نورد گرم تولید می شوند. در این فرآیند ابتدا شمش هایفولادی یا بلوم را داخل كوره هاي حرارتي با ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد ریخته می شود. سپس در مرحله رافینگ این شمش های پخته شده با استفاده از رول هایی از قطر شمش‌ها کاسته شده و طول آن‌ها افزایش پیدا می کند. محصولات تولیدی طبق استانداردهای موجود برش داده می‌شوند، سپس در بندیل‌هایی با وزن‌های معینی بسته‌بندی می‌شوند. لازم به ذکر است برش تیر آهن به دو روش کوپال (روش سرد) و برنول (روش گرم) انجام می شود.

در برش کوپال از یک دستگاه به نام قطع کن سنگین استفاده می شود که تیرآهن ها را در امتداد یک خط مستقیم به شکل سرد قطع می کند. اما در روش برنول با استفاده از شعله قوی حاصل از ترکیب استیلن و اکسیژن و به همراه لوله برنول اقدام به برش قیمت تیرآهن در مشهد می کنند.

قیمت تیرآهن مشهد

مزایای و معایب قیمت تیرآهن در مشهد

بیشترین مزایای استفاده از تیرآهن در صنعت ساختمان سازی به چشم می خورد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • تولید صنعتی تیرآهن در کارخانه های فولادی، احتمال وجود خطاهای تولیدی را به حداقل می رساند.
  • پیش ساخته بودن این محصول سرعت اجرا و نصب اسکلت فولادی ساختمان را به صورت چشمگیری افزایش می دهد.
  • استفاده از تیرآهن در ساخت ساختمان های اسکلت فلزی، امکان توسعه اسکلت در مراحل بعدی تولید را برای کارفرما فراهم می سازد.
  • بهره گیری از این پروفیل فولادی نسبت به سازه های بتنی، صرفه اقتصادی بیشتری به همراه دارد.
  • تیرآهن ها را به راحتی می توان به هم وصل کرد، از این رو استفاده از آن ها در برج ها و ساختمان های بلند مرتبه بسیار راحت تر است.

در کنار مزایای تیرآهن، این محصول دارای معایبی نیز هست که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد؛

  • مهمترین عیب تیرآهن عدم مقاومت بالای آن در برابر خوردگی است که در معرض شرایط جوی نا مناسب (آب و هوای رطوبتی) می ‌تواند دچار خوردگی و همچنین کاهش ابعاد شود.
  • عدم کنترل کافی بر اتصالات قطعات فولادی به همدیگر در اسکلت های ساختمانی باعث شده امروزه گرایش ساختمان سازان به سمت اتصال قطعات فلزی از طریق پیچ و پرچ سوق پیدا کنند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت تیرآهن مشهد

عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن مشهد | آهن آلات مشهد

عوامل مختلفی بر قیمت تیرآهن مشهد تاثیر گذار است، از جمله این عوامل می‌توان به تغییرات قیمت ارز، میزان تولید سنگ آهن، قیمت شمش آهن،  میزان صادرات تیر آهن، میزان تولید فولاد سالانه و میزان واردات فولاد اشاره کرد. نوسان و تغییر در میزان هر یک از این عوامل می‌تواند بر قیمت پروفیل‌های فولادی از جمله تیر آهن تاثیر بسزایی بگذارند. به عنوان مثال اگر میزان صادرات پروفیل های فولادی افزایش یابد و میزان تولید متناسب با مقدار صادرات افزایش نداشته باشد بالطبع این تغییر بر قیمت پروفیل‌های فولادی داخل کشور تاثیر گذار است.

تغییر قیمت تیرآهن مشهد بر میزان هزینه ساخت یک ساختمان و در نتیجه بر بالا رفتن قیمت ملک بسیار تاثیر گذار است. عامل دیگری که بر قیمت آهن مشهد تاثیر گذار است میزان عرضه و تقاضا است. طبیعتا با کاهش عرضه تیر آهن قیمت آن افزایش می‌یابد و با افزایش عرضه قیمت تیر آهن کاهش می یابد. البته صنایع وابسته به آهن آلات نیز در تغییران قیمت آهن آلاتی نظیر تیر آهن موثر هستند.

از جمله این صنایع می‌توان به صنعت خودرو سازی اشاره نمود. اگر در برهه‌ای از زمان صنعت خودرو سازی با قدرت بیشتری به فعالیت بپردازد، در نتیجه تقاضا افزایش می‌یابد و قیمت آهن آلات متاثر از این عامل خواهد شد. عوامل تاثیر گذار بر قیمت تیر آهن بسیار زیاد هستند که برخی از آن‌ها را معرفی نمودیم.

نتیجه گیری

قیمت روز آهن در مشهد | به روز رسانی لحظه ای قیمت آهن در مشهد | تیرآهن مشهد

شما می توانید برای اطلاع از قیمت تیرآهن در مشهد به جدول بالا، که با توجه به قیمت روز آهن در مشهد به روز رسانی می شود، مراجعه کنید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت به روز و خرید تیرآهن در مشهد ابتدا با کارشناسان فروش مجموعه آهن آلات قربان نیا تماس حاصل فرمایید. مجموعه آهن آلات قربان نیا با بیش از 25 سال سابقه خدمت در بازار آهن آلات مشهد، آماده خدمت رسانی به همه متقاضیان این محصول می باشد.

در پایان امیدواریم که این مطلب که توسط گروه تولید محتوا در مشهد تهیه شده است، توانسته باشد اطلاعات مفیدی را درباره قیمت تیرآهن در مشهد در اختیارتان گذاشته باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497