آهن دست دوم در مشهد | آهن آلات قربان نیا

آهن دست دوم در مشهد

آهن آلات و مقاطع فولادی به دلیل جنس و نوع ساختارشان، از طول عمر و مقاومت بالایی برخوردار هستند. و با در نظر گرفتن شرایط صحیح نگهداری، می توان از آنها دوباره و حتی چند باره، بهره مند شد. اما ارزان تر بودن آهن دست دوم در مشهد ، مهمترین دلیل تقاضای بالا استفاده دوباره از انواع مقاطع فولادی در این شهر به شمار می رود.

مجموعه آهن آلات قربان نیا، در این نوشتار به بررسی معیارهایی از جمله کاربردها، کیفیت و مزایا و معایب استفاده از آهن دست دوم در مشهد می پردازد. مجموعه آهن آلات قربان نیا، با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در بورس آهن آلات خین عرب، انواع مقاطع فولادی به خصوص محصولات گروه صنعتی شکفته را به صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش می رساند. برای اطلاع بیشتر از آخرین قیمت آهن در مشهد می توانید به لینک زیر مراجعه کنید و یا با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

مطالعه بیشتر: قیمت روز آهن در مشهد

مقدمه

همانطور که می دانید، موارد مصرف و استفاده از آهن آلات بسیار زیاد تر از تصور ما است و همچنان، هر روز بر موارد آن افزوده می شود. با توجه به اینکه تمامی منابع این کره خاکی محدود است، آهن و سنگ آهن نیز از این مسئله مستثنی نیست و با در نظر گرفتن این مهم، باید به بازیافت و استفاده اصولی و درست از آهن آلات دست دوم در مشهد اقدام کرد. مواردی همچون، اسکلت های فلزی ساختمان ها یا سوله های تخریب شده قابلیت این را خواهند داشت تا دوباره در چرخه مصرف قرار بگیرند و از آنها در ساخت و ساز ساختمان یا موارد دیگر استفاده شود. 

تقاضای بالا برای آهن آلات دست دوم در مشهد فقط به دلیل قیمت پایین تر آنها نسبت به مقاطع نو، نیست و دلایلی مهم دیگری همچون، کمک به چرخه محیط زیست، کاهش تولید زباله و جلوگیری از هدر رفت منابع کشور را نیز می توان در این مسئله دخیل دانست. در این نوشتار، برای آشنایی بیشتر شما خوانندگان عزیز با آهن آلات دست دوم به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • آهن آلات دست دوم چیست
  • کاربرد آهن دست دوم
  • بررسی کیفیت آهن دست دوم در مشهد
  • معایب و مزایای استفاده از آهن آلات دست دوم

آهن آلات دست دوم چیست

همانطور که همه ما مطلع هستیم، به هر چیزی که دوباره مورد استفاده قرار گیرد، دست دوم گفته می شود. آهن آلات دست دوم نیز به همین جهت نام گذاری شده، و منظور آهن آلات و مقاطع فولادی است که بعد از استفاده چند ساله از آنها، دوباره به بازار و چرخه خرید و فروش وارد شده اند. آهن، ماده ای مقاوم است که اگر در شرایط نگهداری آن اصولی عمل کرده باشیم، می توان دوباره از آن استفاده کرد. آهن دست دوم در مشهد بازار وسیعی را شامل می شود که فروشندگان و خریداران بسیار متنوعی دارد، زیرا موارد استفاده از آهن دست دوم بیشمار است.

کاربرد آهن دست دوم در شهد

به طور مثال تیر آهن را در نظر بگیرید، کاربرد اصلی آن بیشتر در اسکلت فلزی ساختمان ها و سازه های دیگر است. تیر آهن هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، وزن و فشار بسیار زیادی را در طول عمر آن سازه تحمل می کنند و اگر بنا باشد از آنها به صورت دست دوم در جای دیگری استفاده شود باید خریدار آنها مواردی را در نظر داشته باشد. این تیر آهن ها به دلیل تحمل مداوم فشار، مقاومت خود را تا حدودی از دست داده اند به همین دلیل از استفاده دوباره آنها در اسکلت یا مواردی که مقاومت بالایی نیاز است باید پرهیز کنیم.

تیر آهن دست دوم دارای زنگ زدگی، خوردگی، خمیدگی و موارد این چنینی، خواهد بود که قطعا برای بهره گیری دوباره آنها باید با دقت بسیاری عمل کرد، زیرا استفاده غیر اصولی از این مصالح می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

کیفیت آهن دست دوم در مشهد و بررسی آن

کیفیت آهن آلات دست دوم

کیفیت آهن آلات و مقاطع فولادی استفاده شده در اثر رطوبت و تحمل فشار، طبیعتا کاهش چشم گیری خواهد داشت. بررسی میزان مقاومت و کیفیت این محصولات، با انجام محاسبات علمی دقیقی انجام می پذیرد که با توجه به حساس بودن این مسائل، باید زیر نظر متخصصین این حوزه انجام شود. متخصصین با آنالیز کردن این موارد و مشاهده دقیق خسارت هایی که به این آهن ها و مقاطع وارد شده است، می توانند نظر قطعی و نهایی خود را در مورد آنها صادر کنند.

 در موارد بیشماری که تصور بر این بود که آهن های دست دوم خریداری شده توسط آنها قابل استفاده است، ولی بعد از مشاوره با یک متخصص به ضایعات بودن آنها پی برده اند. به همین دلیل، متقاضیان آهن دست دوم در مشهد در نظر داشته باشند که در خرید اینگونه محصولات بدون داشتن تخصص اقدام به خرید نکنند و قبل از آن حتم با متخصصین در این حوزه مشورت کافی انجام دهند.

در بسیاری از موارد نیز مشاهده شده، که افراد بدون آگاهی و تصور اینکه آهن دست دوم مورد نظرشان بسیار زنگ زدگی دارد، از خرید آن منصرف شده اند، در صورتی که امروزه با روش های نوینی همچون سندبلاست که متخصصین از آنها مطلع هستند، می توان به رفع مشکل زنگ زدگی پرداخت. با استفاده از این روش می توان تا حدود زیادی از خوردگی و زنگ زدگی دوباره جلوگیری کرد و از آهن های ترمیم شده استفاده های زیادی کرد.

معایب و مزایای استفاده از آهن دست دوم در مشهد

مزایا و معایت آهن دست دوم

همانطور که اشاره شد، معایب و مزایا آهن دست دوم، بستگی به نحوه و چگونگی، استفاده از آنها دارد. اما در شرایط کلی می توان از معایب آن به مواردی اشاره کرد، مانند:

  • خوردگی و زنگ زدگی آهن دست دوم باعث کاهش میزان مقاومت و باربری آنها می شود، در نتیجه محدودیت هایی در موارد استفاده ایجاد خواهد کرد.
  • در اثر فشاری که بر این آهن آلات آمده، میزان طول عمر آنها بیش از پیش کاهش یافته، پس در برابر لرزش های زیاد مانند زلزله مقاومتی ندارند.
  • استفاده از آهن دست دوم بدون مشورت متخصصین، باعث خسارت های زیادی خواهد شد.

اما در مقابل معایبی که به آنها اشاره شد، مزایای قابل توجهی نیز در پی استفاده از آهن دست دوم در مشهد ، خواهد بود که مواردی را متذکر می شویم:

  • استفاده از آهن دست دوم، به طور واضح مخارج را کاهش می دهد و بسیار مقرون به صرفه است.
  • آهن آلات دست دوم در ابعاد و اشکال متفاوت تری نسبت به نو، قابل تهیه و در دسترس است.
  • علاوه بر مزایای مادی، به محیط زیست و اقتصاد کشور نیز سود خواهیم رساند.

سخن پایانی

با در نظر داشتن مطالب ذکر شده در این متن، امیدواریم شما را در تصمیم گیری برای خرید و استفاده از آهن دست دوم در مشهد ، یاری رسانده باشیم. مجموعه آهن آلات قربان نیا در این راه همراه شما است و آمادگی ارائه خدمات، محصولات و مشاوره به شما متقاضیان محترم را دارد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497