‌‌آهن فایکو در مشهد

آهن فایکو در مشهد | آهن کرمانشاه در مشهد

‌‌آهن فایکو در مشهد

‌‌آهن آلات قربان نیا با بیش از ده سال سابقه کار در زمینه توزیع انواع ‌‌آهن آلات یکی از بزرگترین فروشندگان بورس آهن خین عرب مشهد به شمار می رود. این مجموعه به عنوان یکی از بزرگترین توزیع کننده گان آهن فایکو در مشهد با بهترین قیمت شناخته می شود. برای اطلاع از قیمت آهن فایکو در مشهد می توانید به جدول زیر مراجعه کنید و یا به لینک قیمت آهن در مشهد که به صورت لحظه ای به روز رسانی می شود، مراجعه فرمایید. برای کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با این محصول می توانید با کارشناسان فروش مجموعه آهن آلات قربان نیا در تماس باشید.

شمارهکارخانه تولیدکننده وزنقیمت
تیر 14فولاد البرز ایرانیان (فایکو)135 کیلوگرمتماس بگیرید
تیر 14فولاد البرز ایرانیان (فایکو)155 کیلوگرمتماس بگیرید
تیر 16فولاد البرز ایرانیان (فایکو)170 کیلوگرمتماس بگیرید
تیر 18فولاد البرز ایرانیان (فایکو)200 کیلوگرمتماس بگیرید
تیر 20فولاد البرز ایرانیان (فایکو)250 کیلوگرمتماس بگیرید

مقدمه

استفاده از ‌‌آهن فایکو در مشهد پیشینه ای طولانی دارد. ‌‌آهن فایکو همان تیر ‌‌آهن کرمانشاه در مشهد است که موجب استحکام بخشی به سازه‌های بزرگ می‌شود. تیر ‌‌آهن فایکو یکی از مهم ترین مقاطع فولادی در غرب کشور است. که در دو استاندارد IPE و IPB در کرمانشاه ساخته می‌شود. شناخت و کاربرد‌های ‌‌آهن فایکو در مشهد موضوعی است که در این مقاله از مجموعه مقالات ‌‌آهن آلات قربان نیا به آن خواهیم پرداخت.

‌تیر ‌‌آهن یکی از اعضای مهم سازه‌های بزرگ فولادی است که در ساخت کوچکترین و بزرگترین سازه‌ها از آن استفاده می‌شود. ساخت یک خانه باغ کوچک و یا یک آسمان خراش بسیار عظیم بدون تیر ‌‌آهن غیر ممکن است. حجم استفاده از این پروفیل پرکاربرد به حدی بالا است که کوچکترین تغییری در قیمت آن باعث اختلاف هزینه ای بسیار زیاد در اجرا خواهد شد. انتخاب ‌تیر ‌‌آهن تاثیر بسزایی در موفقیت و شکست پروژه خواهد داشت به همین دلیل پیمانکاران با چک کردن قیمت ‌‌آهن آلات به صورت روزانه و گاهی به صورت ساعتی و پیش بینی قیمت ‌‌آهن آلات سعی در خرید پروفیل با قیمتی مناسب دارند.

چرا تیر ‌‌آهن فایکو در مشهد

 

قیمت آهن فایکو در مشهد

 

تیر ‌‌آهن فایکو در گذشته در سایز‌های 120، 130 و 140 تولید می‌شد، که تحت عنوان تیر ‌‌آهن سبک، ‌تیر ‌‌آهن متوسط و تیر ‌‌آهن سنگین شناخته می‌شدند. امروزه مجتمع تولیدی جهان فولاد غرب تیر ‌‌آهن سایز 14 را با وزن 130 کیلو گرم تولید می‌کند که تحت عنوان تیر ‌‌آهن فایکو در مشهد شناخته می‌شود. این تیر ‌‌آهن با اختلاف وزنی حدود 25 کیلو گرم نسبت به سایر انواع تیر ‌‌آهن‌‌ها ارزان تر است. این اختلاف وزن نشان از کیفیت پایین این تیر ‌‌آهن نیست. طرفداران این نوع تیر ‌‌آهن شاهد این مدعا هستند. ‌‌آهن فایکو در کارخانه کنترل کیفی می‌شوند.

کنترل کیفی ‌‌آهن فایکو در مشهد

کارخانه تولید کننده پروفیل‌های فولادی کرمانشاه برای کنترل کیفی یه وظیفه اصلی دارد:

  • نمونه برداری استاندارد، هنگام تولید پروفیل‌های فولادی
  • جهت تایید خواص مکانیکی و شیمیایی شمش‌ها، شمش‌های وارد شده به کارخانه را مورد آزمایش قرار می‌دهند.
  • انجام آزمایش‌های بخش کالیبراسیون.

انواع تیر ‌‌آهن کرمانشاه در مشهد

 

انواع تیر ‌‌آهن کرمانشاه در مشهد

 

تیر ‌‌آهن فایکو در مشهد در دو نوع وجود دارد.

  • تیر ‌‌آهن IPE: تیر ‌‌آهن IPE بر طبق استاندارد ‌های اروپا و ایران ساخته می‌شود. ظاهر تیر ‌‌آهن IPE یا تیر ‌‌آهن نیم پهن به شکل حرف I انگلیسی است. تیر ‌‌آهن کرمانشاه در مشهد با استاندارد اروپا و ایران در سایز‌ های 80 تا200 تولید می‌شوند.
  • ‌تیر ‌‌آهن IPB: تیر ‌‌آهن IPB یکی از انواع تیر ‌‌آهن فایکو در مشهد است که تحت عنوان ‌تیر ‌‌آهن بال پهن و یا تیر ‌‌آهن H شناخته می‌شود.

مقاطع نامبرده شده برای تولید نیاز به تکنولوژی خاصی دارند و در ایران به صورت محدود تولید می‌شوند. که در تواید تیر ‌‌آهن فایکو از این تکنولوژی استفاده می‌شوند.

مراحل تولید ‌تیر ‌‌آهن فایکو

مراحل تولید تیر ‌‌آهن فایکو در مشهد شامل:

  • پیشگرم کردن: شمش اولیه متناسب با اندازه کوره پیشگرم برش داده می‌شود و در کوره با دمای 1200 درجه سانتی گراد گرم می‌شود.
  • نورد گرم: شمش گداخته شده در این مرحله با عبور از روی غلطک‌های مخصوص تحت فضار قرار می‌گیرد و تغییر شکل می‌دهد.
  • خنک کردن: محصول گذر کرده از مراحل نورد دمای بالایی دارد و با روش‌های مختلفی نظیر آب پاشی و در معرض هوا قرار دادن خنک می‌شود.
  • تکمیل فرآیند تولید: در مراحل گذشته ممکن است تیر ‌‌آهن فایکو دچار اعوجاج و یا چروکیدگی شود. برای رفع این ایرادات در مرحله تکمیل فرآیند خرید مراحل اتوکشی و یا پرس با فشار انجام می‌شود. این عملیات برای بهبود کیفیت ‌‌آهن کرمانشاه در مشهد و همچنین برای بهبود خواص مکانیکی ‌‌آهن فایکو در مشهد انجام می‌شود.
  • برشکاری: برای حمل راحت‌تر تیر ‌‌آهن فایکو به مشهد و مصرف ‌تیر ‌‌آهن کرمانشاه در مشهد، مرحله برشکاری انجام می‌شود. 

سایر محصولات ‌‌آهن فایکو

 

انواع محصولات آهن کرمانشاه در مشهد

 

‌‌آهن فایکو علاوه بر تیر ‌‌آهن محصولات دیگری نظیر نبشی، نادوانی و میلگرد نیز دارد.

نبشی

نبشی انواعی دارد که تحت عنوان نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی شناخته می‌شود. نبشی جهان فولاد غرب بال مساوی است و در سایز‌های بیست در بیست در سه و همچنین در سایز شصت در شصت در ده به بازار عرضه می‌گردد. طول این نبشی‌ها بین 6 تا 12 متغیر است که بسته به نیاز تهیه می‌شود.

ناودانی

پروفیلی با سطح مقطع U شکل است که اگر از نوع ‌‌آهن کرمانشاه باشد از سایز 30 تا 400 میلی متر موجود است.

میلگرد

میلگر از نوع آجدار جهان فولاد غرب در سایز 8 تا 32 قابل سفارش است.

عوامل موثر بر قیمت ‌تیر ‌‌آهن فایکو در مشهد

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ‌‌آهن فایکو به دو دسته عوامل تاثیر گذار مستقیم و عوامل تاثیر گذار بر بازار تقسیم می‌شوند.

عوامل تاثیر گذار مستقیم

عواملی نظیر هزینه ماده اولیه و همچنین هزینه‌های تولیدی تاثیر مستقیم بر قیمت ‌‌آهن کرمانشاه دارند.

عوامل تاثیر بر بازار

قیمت روز تیر ‌‌آهن بر اساس عوام تاثیر گذار بر بازار تایین می‌شود و هنگام خرید ‌‌آهن فایکو در مشهد باید عوامل متعددی را مد نظر قرار داد. از جمله این عوامل می‌توان به برند، اوضاع بازار ‌‌آهن آلات، نرخ دلار، حمل و نقل و … اشاره کرد.

زنبوری کردن و آهن فایکو

تیرآهن لانه زنبوری و تیر آهن فایکو در مشهدهنگام عبور از مقابل یک ساختمان نیمه آماده به کرات تیرآهن لانه زنبوری را مشاهده نموده ایم که در واقع شکلی متداول از تیرآهن فایکو در مشهد است. قیمت تیر آهن فایکو در مشهد از نوع لانه زنبوری متفاوت است. چیزی که باید راجع به زنبوری کردن تیرآهن فایکو در مشهد بدانید این است که تیرآهن لانه زنبوری دارای استاندارد جدیدی نیست بلکه برای رسیدن به شکل لانه زنبوری تیرآهن H برشکاری شده و بعد از ایجاد شکل شش ضلعی (لانه زنبوری) جوشکاری صورت می گیرد. به تیر آهن لانه زنبوری تیر آهن CPE نیز می گویند.

[مطالعه بیشتر: تیرآهن لانه زنبوری چیست ؟ ]

مزایا و معایب تیر آهن CPE

مزایا و معایب تیرآهن زنبوری در مشهدقیمت تیرآهن فایکو در مشهد ارزان قیمت تر از انواع دیگر تیرآهن است اما برای کاهش بیشتر قیمت تمام شدن سازه و البته مقاصد دیگر می توان از تیرآهن لانه زنبوری استفاده نمود. تیر آهن CPE یا لانه زنبوری ممان اینرسی، مدول مقطع و انعطاف پذیری خمشی بیشتری دارد. با استفاده از تیرآهن لانه زنبوری از میزان فولاد کمتری در ساخت سازه استفاده می شود و این هزینه ساخت آن را نیز کاهش می دهد. وجود حفره ها عبور کابل های برق را راحت تر می کند و همچنین حمل و نقل این نوع تیر آهن راحت تر از انواع دیگر است. نکته ای که در بیان معایب این نوع تیر آهن می توان بیان نمود این است که اگر جوشکاری اصولی و با دقت انجام نشده باشد امنیت کل سازه بسیار زیاد تهدید خواهد شد لزا تاکید می شود که تیر آهن لانه زنبوری را از محل مطمئن خریداری نمایید.

سخن آخر

آهن فایکو در مشهد یکی از پر طرفدار ترین انواع ‌‌آهن است که امروزه در شهر مشهد در دسترس است. شما می‌توانید تنها با یک تماس با بخش فروش ‌‌آهن آلات قربان نیا انواع مقاطع فولادی فایکو را تهیه کنید و از استحکام و کیفیت آن بهره ببرید. لازم به ذکر است که این مجموعه به عنوان فروشنده دست اول مقاطع فولادی گروه صنعتی شکفته مشهد فعالیت می کند. در پایان امیدواریم که این مطلب که توسط گروه تولید محتوا در مشهد تولید شده است، مفید واقع شود.

تیر آهن 14 فایکو با وزن 130 کیلوگرمی به بازار عرضه می شود این در حالی است تیر آهن های تولید توسط کارخانه های دیگر عموما 155 کیلوگردم است. این اختلاف وزن به دلیل تفاوت در ضخامت بال و جان و ارتفاع جان است. این اختلاف بسیار اندک است، اختلافی به اندازه یک تا دو میلی متر، اما همین اختلاف آن را به ارزان ترین تیر آهن موجود در بازار نموده است.

خیر. کارخانه تولید آهن فایکو به تولید نبشی، ناودانی و میلگرد نیز پرداخته است. شما می توانید برای استعلام قیمت آهن فایکو در مشهد و همچنین سفارش و خرید این نوع آهن با مجموعه آهن آلات قربان نیا در تماس باشید و از اصالت و کیفیت مقاطع مورد سفارش خود مطمئن باشید.

عموما دو نوع عوامل بر قیمت آهن فایکو در مشهد تاثیر گذار هستند. عواملی همچون افزایش و یا کاهش قیمت مواد اولیه (فولاد) تاثیر مستقیم بر قیمت آهن فایکو در مشهد دارد. در مقابل عواملی همچون افزایش و یا کاهش قیمت سوختی که وسایل نقلیه برای جا به جایی آهن فایکو مصرف می کنند از جمله عوامل غیر مستقیم و تاثیر گذار بر قیمت آهن فایکو در مشهد هستند.

عوامل مختلفی بر کیفیت نهایی سازه موثر است، عواملی که از نقشه معماری تا نازک کاری را در بر می گیرد. به لحاظ فنی تفاوت آهن فایکو با تیرآهن های تولید توسط کارخانه های دیگر بسیار ناچیز است و این اختلاف تاثیر گذار در کیفیت سازه نیست اما اگر از مصالح و ابزار در جای مناسب و به مقدار مناسب استفاده نشود کیفیت سازه به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در واقع باید بدانید تیرآهن فایکو بر اساس استاندارد های ایران و اروپا تولید می شود و عامل کم کننده کیفیت سازه نیست.

تیرآهن فایکو با استاندارد IPE، تیر آهنی است که بر طبق استاندارد ایران و اروپا ساخته می شود. تنها تفاوتی که می توان برای این دو نوع تیرآهن در نظر گرفت تفاوت ظاهری آن ها است که منجر به تفاوت در قیمت آهن فایکو در مشهد و تفاوت در کاربرد نیز می شود. به تیر آهن IPB تیر آهن H نیز گفته می شود.

بله، در واقع یکی از مهمترین کاربرد های آهن فایکو در مشهد ساخت ستون است. از تیرآهن IPB با سطح مقطع مربعی شکل در ساختمان ها برای ساخت ستون استفاده می شود با استفاده از این تیرآهن ها می توان ستون های یک پارچه ساخت. به این منظور طول تیرآهن را باید بیشتر از طول سقف در نظر بگیرم تا از سقف طبقه قبل بیرون بزند و ستون بعدی به آن متصل شود. همان طور که می دانید ستون ها نقش بسیار کلیدی در استحکام سازه بازی می کنند پس بهتر است در ساخت آن ها توجه کافی را داشته باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497