بررسی علل افزایش قیمت آهن مشهد

افزایش قیمت آهن مشهد | بازرگانی آهن آلات قربان نیا

افزایش قیمت آهن مشهد

با بررسی کوتاه موارد مهم علل افزایش قیمت آهن مشهد می توان به دیدی نسبتا درست از وضعیت و جهت تغییرات آینده در مورد قیمت های مقاطع فولادی و آهن آلات مشهد ، دست پیدا کرد. این موضوع برای فعالان این حوزه و دیگر افراد می تواند حائز اهمیت باشد، دلیل آن هم به جهت استراتژیک بودن این محصول و تاثیر مستقیم آن بر تمامی محصولات دیگر موجود در بازار است.

در همین راستا مجموعه آهن آلات قربان نیا در تلاش است تا با عرضه انواع مقاطع فولادی با قیمت روز ، به شما متقاضیان محترم در خریدتان همراهی رساند. این مجموعه با 25 سال سابقه فعالیت در بازار آهن خین عرب مشهد، به عنوان فروشنده دست اول و بدون واسطه محصولات تولیدی گروه صنعتی شکفته فعالیت می کند. برای آگاهی از قیمت روز آهن آلات در مشهد می توانید به لینک زیر مراجعه کنید و یا کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

[مطالعه بیشتر: بررسی قیمت روز آهن آلات در مشهد]

بررسی علل افزایش قیمت آهن مشهد

برای درک صحیح از شرایط بازار آهن آلات ، باید علل افزایش قیمت آهن مشهد را به طور دقیق مورد بررسی قرار داد. این امر در بازار آهن آلات مشهد ، به دلیل شرایط کشور از پیچیدگی خاصی برخوردار است. اما این عوامل را در ابتدا باید به دو دسته کلی داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد. از جمله مهم ترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عرضه در بورس
  • تحریم و کاهش تولید
  • تاثیر تحریم بر صادرات و واردات
  • میزان نرخ ارز و احتکار دلالان
  • عوامل داخلی به صورت کلی

در ادامه به بررسی هر کدام از این عوامل خواهیم پرداخت؛

عرضه در بورس

تاثیر بورس بر قیمت آهن مشهد

میزان عرضه غیر منطقی در بازار بورس که موجب شد قیمت پروفیل افزایش داشته باشد و همین موضوع از علل افزایش قیمت آهن مشهد در مدت گذشته بوده است. بازار آهن بدلیل همین اتفاقات به کوچک ترین تغییرات واکنش نشان می دهد و به سرعت قیمت های بازار دست خوش تغییر می شود. در این چند ماه اخیر به دلیل خرید بالای سهام شرکت های فولادی توسط مردم، نوسانات بازار بورس بر افزایش قیمت آهن مشهد نیز تاثیر گذار بوده است. از طرفی قدرت ثابت نگه داشتن قیمت ها از سوی تولید کنندگان به دلایل فراوان دیگر ناممکن شده است. کاهش تولیدات و مصرف بیشتر آن در بخش های صنعتی کلان مانند ماشین سازی نیز، از دیگر عوامل تشدید نواسانات قیمتی در بازار است.

[مطالعه بیشتر: بررسی تاثیر بورس بر فیمت آهن آلات در مشهد ]

تحریم و کاهش تولید

یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت آهن مشهد و مشتقات آن به صورت کلی، بحث تحریم ها است. زیرا با خروج آمریکا از برجام و تحریم های مستقیم برای بخش صنعتی تولیدات فولادی و صنایع وابسته به آن، میزان عرضه این محصولات در بازار کشور به صورت چشم گیری کاهش داشته است. دلیل این امر هم، نگرانی تولید کنندگان از جهت تامین مواد اولیه برای کارخانه ها و بخش های تولیدی بوده است.

در نتیجه میزان عرضه آهن آلات به یک باره با کاهش شدیدی رو به رو شده است. کشور ما به عنوان یک کشور در حال توسعه، به میزان فراوانی آهن و مشتقات دیگر آن برای آبادانی و ساخت و ساز های خود نیازمند است. از همین جهت میزان تقاضا این محصولات در کشور به میزان فراوانی وجود دارد و تحریم ها و عوامل دیگر باعث کاهش عرضه آهن به بازار شده است، که از علل افزایش قیمت آهن مشهد ، از آن می توان نام برد.

تاثیر تحریم بر صادرات و واردات

تحریم ها علاوه بر مشکلاتی که برای بخش تولیدی کشور ساخته است، موانعی نیز بر سر راه صادرات و واردات این محصولات نیز، به وجود آورده است. صنایع فولادی به دلیل استراتژیک بودن آن، جز مهم ترین موارد صادراتی و وارداتی هر کشور به حساب می آید. کشور ما با در اختیار داشتن منابع عظیم آهن می تواند جز کشور های اصلی تولید کننده شمش و فولاد قرار بگیرد.

اما در چند دهه اخیر کم توجهی مسئولان و تحریم های ظالمانه، باعث شده تا نتوانیم از ظرفیت های کشور به صورت کامل، در جهت رونق بازار داخلی استفاده لازم را انجام دهیم. از دیگر علل افزایش قیمت آهن مشهد بالا رفتن صادرات در این برهه زمانی است که به خاطر نسبت ارزش دلار به ریال می باشد و تولید کنندگان ترجیح می دهند تا محصولات خود را در کشور های همسایه به دلار عرضه نمایند که از جهاتی همانطور که مشاهده می کنیم، به ضرر بازار داخلی تمام شده است.

میزان نرخ ارز و احتکار دلالان بر افزایش قیمت آهن مشهد

تاثیر احتکار بر قیمت آهن مشهد

از دیگر تاثیرات ویران کننده تحریم ها افزایش میزان نرخ ارز نسبت به ریال بوده است و در مقابل کاهش ارزش پول ملی، باعث شده تا تولید کنندگان بیشتر مایل باشند تا محصولات خود را صادر و یا آنها را با ارز هایی به غیر از ریال، جا به جا کنند. از همین رو، این عامل نیز از شاخص ترین علل افزایش قیمت آهن مشهد بشمار می رود که متاسفانه وجود دلالان نیز بر این مسئله افزوده شده است. این نابسمانی در بخش ارز باعث شده تا دلالان از فرصت به وجود آمده سواستفاده کرده، و تا میزان ممکن، به احتکار و جمع آوری مقاطع فولادی و محصولات وابسته به آن دست زنند. بازار تشنه کشور به آهن، و در مقابل احتکار گسترده در انبار های دلالان، وضع موجود را رقم زده است و روز به روز شاهد تغییر های ناگهانی و گسترده تر در قیمت آهن مشهد خواهیم بود.

تاثیر عوامل داخلی بر افزایش قیمت آهن مشهد

تاثیر عوامل داخلی اقتصاد بر قیمت آهن مشهد

به صورت گذرا در موارد بالا، به این عوامل نیز پرداخته شد، مواردی مانند: احتکار دلالان و میزان نابرابر تقاضا و عرضه که در بازار بوده است. علل افزایش قیمت آهن جدا از مسئله تحریم، در بحث بازار داخلی کشور، دولت با وضع سیاست های مناسب نیز، می تواند بسیاری از مشکلات به وجود آمده را مرتفع کند و حداقل با این روند پیش آمده، مقابله به مثل کند. سیاست های مدریتی در بخش تولیدات آهن آلات باید به صورت عمده تغییراتی را داشته باشد تا بتوان از مسائل پیش آمده، گذر کنیم. به طور مثال با تغییر مالیات ها بر صادرات، واردات و اتخاذ برنامه هایی برای مقابله با احتکار، می توان گستره این تغییرات را کاهش و از آن جلوگیری به عمل آورد.

[ مطالعه بیشتر: مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن آلات در مشهد]

سخن پایانی

در وضع موجود، با این علل افزایش قیمت آهن مشهد مواجه هستیم و شاهد تغییرات لحظه به لحظه قیمت ها نیز می باشیم، که مجموعه آهن آلات قربان نیا با به وجود آوردن بستری مناسب برای اطلاع دقیق شما از قیمت های آنلاین مقاطع فولادی و دیگر محصولات وابسته به آهن مشهد ، شما را در مسیر خریدتان همراهی خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در پایان امیدواریم از این مطلب که توسط دپارتمان سئو سایت اتود تهیه شده، توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیار شما گذاشته باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497