قیمت آهن آلات در اسفندماه 1400

قیمت آهن در مشهد

در آخرین روزهای بهمن ماه قیمت آهن آلات روند آرامی داشت و بدون تغییر به پایان رسید. با شروع آخرین ماه از فصل سال قیمت برخی محصولات فولادی از جمله تیرآهن فقط در برخی از سایز آن‌ها افزایش داشت و به طور کلی بازار آهن و فولاد روند ثابتی داشت. بعد از هر تحرکی که در بازار آهن ایجاد شد مجدد شاهد بازگشت به اوضاع بازار راکد بوده و اخبار سیاسی، قیمت دلار و فاکتورهای خارجی قادر به تحریک کردن بازار آهن آلات نیست.

مطالعه بیشتر: اعلام لحظه ای قیمت آهن در مشهد

قیمت آهن مشهد

قیمت آهن آلات در هفته اول اسفند در حالی پایان یافت که روند ثابتی بود و نوسانات چشمگیری در بازار آهن دیده نشد. فروشندگان تغییری در نرخ محصولات خود به دلیل کمبود خرید آهن تغییری در قیمت محصولات خود ایجاد نکردند. به گزارش آهن پرایس در بازار آهن و فولاد تحرک خاصی در طی هفته اول دیده نشد و برخلاف فاکتورهای زیادی که بازار به سمت خرید آهن و افزایش قیمت‌ها سوق داد اما همچنان کمبود تقاضای مصرف در بازار دیده می‌شد. قیمت تیرآهن در بخش کیلو فروشی با افزایش قیمت 100 هزار تومانی بود و قیمت تیرآهن مشهد شاخه‌ای 5 الی 50 هزار تومان افزایش داشت. با وجود تحولات جنگی که همه خبرها حول این اتفاق می‌چرخد بازار داخلی آهن و فولاد در مقابل این جریانات واکنش چشمگیری نشان نداده است و همچنان در رکود به سر می‌برد.

اخبار آهن آلات در تاریخ 1400/12/7 تا 1400/12/12

هفته دوم اسفند در حالی شروع شد که با ثبات قیمت آهن مشهد روبرو بود و به رغم تنش‌ها و بحران‌هایی که در حال وقوع است بازار در رکود و سکون بود. با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی و نامشخص بودن وضعیت برجام همه بازارها در ابهام و تعلیق قرار گرفته‌اند و همچنین جنگ روسیه و اکران بیشتر از قبل به این شرایط دامن زده‌ است. گزارشات نشان می‌دهد بازار آهن آلات به دلیل کمبود تقاضا در رکود به سر می‌برد و آهن فروشان غالبا تغییری در نرخ آهن آلات ایجاد نمی‌کنند و تمایل به ثابت بودن آن دارند.

قیمت تیرآهن مشهد

در تحلیل‌هایی که در ماه‌های اخیر انجام شد پیش بینی می‌شد که قیمت آهن آلات در اسفندماه روندی افزایشی را طبق سال‌های گذشته داشته باشد و بر همین اساس روز دوشنبه نهم اسفندماه حدود 50 الی 300 تومان افزایش داشت. همان طور که می‌دانیم تاثیر اخبار سیاسی و بازارهای جهانی بر بازار داخلی آهن و فولاد قابل انکار نیست. اوضاع فعلی آهن آلات مشهد بیشتر از عوامل داخلی تاثیر پذیری دارد. از آنجایی که فصل سرما رو به اتمام است و همچنین ساخت و سازها در حال افزایش است و طرح ساخت ملی مسکن مطرح است احتمال اینکه بازار تقاضا از حالت رکود خارج شود زیاد است.

اخبار آهن آلات در تاریخ 1400/12/14 تا 1400/12/19

نخستین روز هفته در حالی شروع شد که قیمت آهن مشهد افزایش داشت و ادامه افزایش نرخ آهن تا روزهای بعد هم مشهود بود و تنها تعداد انگشت شماری از محصولات ثبات داشتند و برخی از شرکت‌ها اعلام قیمت نکردند. این روزها فاکتورهای زیادی سبب شده که محصولات فولادی قیمت آن‌ها افزایش پیدا کند. نوسانات قیمت آهن مشهود بوده و همه محصولات دچار افزایش قیمت شده‌اند. یکی از محصولاتی که روزانه در حال افزایش است قمیت میلگرد مشهد آجدار است. به طوری که در یک الی دو روز 100 الی 600 تومان افزایش داشته است. بازار آهن تحت تاثیر عوامل خارجی و داخلی به طور روز افزون در حال افزایش است. جنگ روسیه و اوکراین یکی از عواملی است که به توقف تولید و تجارت مواد اولیه در این کشورها که سهم بزرگی در بازارهای جهانی داشته اند منجر شده است.

قیمت میلگرد مشهد

 در اواسط هفته قیمت آهن مشهد روندی ثابتی گرفت و در روزهای بعد شاهد افزایش نرخ آهن آلات بودیم. به گزارش آهن پرایس دلایل افزایش قیمت‌ها در گذشته می‌توان به ابلاغیه و فاصله 8 درصدی قیمت میلگرد و شمش استناد کرد. به عنوان مثال در تابستان سال گذشته شاهد اولین نوسانات افزایش قیمت‌ها بودیم به این علت که تولیدکنندگان با قطعی برق مواجه شده بودند. اما با گذشت یک ماه قیمت‌ها اصلاح و کاهش یافت. علت دوم رشد قیمت‌ها به دلیل جنگ روسیه و اوکراین است. اما با توجه به رکود داخلی برای آهن و برای عبور از این مقاومت ایجاد شده به تقاضای قوی و بالا در بازار داخلی نیاز است.

اخبار آهن آلات در تاریخ 1400/12/22 تا 1400/12/28

نخستین روز از هفته سوم اسفند در حالی شروع شد که قیمت آهن آلات در ابتدای فروش همچنان افزایشی بود. برخی از شرکت‌ها اعلام قیمت نکرده و فروش خود را بستند و برخی از شرکت‌ها محصولات خود را با همان قیمت قبلی اعلام کردند. قیمت میلگرد آجدار حدود 50 الی 100 هزار تومان افزایش قیمت داشت و برخی از آن‌ها کاهش 220 هزار تومانی را اعلام کردند. قیمت تیرآهن در بخش کیلو فروشی حدود 50 تومان افزایش و در بخش شاخه فروشی حدود 20 الی 60 هزار تومان افزایش قیمت داشتند.

مدت دار بودن افزایش قیمت‌ها در روزهای آخر سال تغییر زیادی در بخش تقاضا ایجاد نکرد. اما جهش قیمت مقاطع فولادی در سال جدید را شاهد خواهیم بود. در روزهای آخر سال برخی کارخانه‌ها قیمت آهن آلات خود را افزایش دادند و برخی از شرکت‌ها در سایری مبادی فروش به استقبال نوروز رفته و فروش خود را بسته‌اند.

قیمت آهن آلات مشهد

در آخرین روزهای سال قیمت آهن مشهد تحت تاثیر فاکتورهای زیادی قرار گرفت و روزانه رشد قیمت‌ها قابل مشاهده بود. در بخش تقاضا برخلاف بازار که پرشور و افزایشی بود برای خرید آهن آلات تمایل زیادی دیده نمی‌شد که دلیل این جریان می‌توان به کمبود نقدینگی و نامشخص بودن مذاکرات وین اشاره کرد. شواهد نشان می‌دهد رشد قیمت‌ها ادامه دار است تا بهانه‌ای برای افزایش قیمت آهن آلات مشهد در آغاز سال جدید باشد.

طبق گزارشات و تحقیقات آهن پرایس کف قیمتی در بورس کالا از عواملی است که به بیشتر شدن قیمت آهن دامن زده است. به گفته سیف الله امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی، قطعی گار و برق و تعهد فروش محصولات به برخی شرکت‌ها به وسیله تولیدکنندگان از جمله دلایلی است که می‌توان به عدم عرضه 100 درصدی محصولات کالا اشاره کرد. همچنین بیان کرد تولیدکنندگان موظف هستند در این فرصت یک ماهه که به دلیل شرایط خاص مانند قطعی برق و گاز کف عرضع را در تالارهای صنعتی کامل کرده و از این طریق بتوانند محصولات خود را صادر نمایند.

در پایان امیدواریم این مقاله که به همت دپارتمان طراحی سایت مشهد، آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود تهیه شده است، توانسته باشد نظر شما را جلب کند. اگر نیاز به توضیحات بیشتری در خصوص خدمات این مجموعه نیاز داشتید می توانید اینجا کلیک کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497