قیمت آهن بازار مشهد

قیمت آهن بازار مشهد

قیمت آهن بازار مشهد

بازرگانی آهن آلات قربان نیا فعالیت حرفه ای خود را در زمینه ارائه قیمت آهن در بازار مشهد، با اعتقاد به سه اصل تضمین اصل بودن، ارائه محصولات با حداقل قیمت به مصرف کننده و ایجاد اعتماد در معامله به صورت مستقیم و بی واسطه، از سال 1375 آغاز کرد. برای اطلاع از قیمت آهن در بازار مشهد می توانید اینجا کلیک کنید و یا با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید. هدف اصلی مجموعه قربان نیا همکاری و تعامل مستمر و بلندمدت با آهن فروشان، شرکت های عمرانی و ساختمانی، انبوه سازان، سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی در مشهد مقدس می باشد.

مقدمه

مقاطع فولادی را می توان عنصر حیاتی برای برای صنعت، کسب کار و رشد و شکوفایی اقتصادی یک کشور دانست و فقدان آن می تواند تاثیرات جبران ناپذیری در این عرصه وارد کند بطوری هم اکنون هیچ جایگزین برای آن وجود ندارد و عملا باعث می شود اقتصاد یک کشور و تمامی صنایع وابسته از جمله ساخت ساز، راه سازی و حمل نقل مختل شود. حالا که بر ارزش این محصول ارزشمند پرکاربرد واقف شدیم لازم است تمامی مولفه هایی قیمت آهن در بازار مشهد و فولاد تاثیر دارند را همواره مدنظر داشته باشیم.

عوامل موثر بر قیمت آهن بازار مشهد

در این آشفتگی اقتصاد آسیب دیده ناشی از گسترش بیماری کرونا در سال گذشته و تعطیلی کسب و کار و تحریم های سنگین و ظالمانه ایالات متحده آمریکا، واردات مواد اولیه و محصولات پایه ای و تجهیزات برای صنعت بسیار دشوار شده و صادرات و بالاخذ صادرات نفت به عنوان منبع اصل درآمد کشور باعث شده چرخ اقتصاد به سختی اما با همت و پشتکار صنعتگران با تکیه بر دانش داخلی تا حدودی به گردش درآید. قیمت آهن بازار مشهد نیز بی تاثیر از این جریان نیست اما مقاطع تولیدی کشور از جمله فولاد مبارکه اصفهان، اکسین اهواز و گروه صنعتی شکفته و غیره با قدرت به تولید مقاطع فولادی ادامه می دهند، و یاری رسان این صنعت آسیب پذیر در این برهه زمانی هستند. در ادامه به بررسی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن در بازار مشهد خواهیم پرداخت. همچنین برای مطالعه از تاثیر بورس بر قیمت آهن در مشهد می توانید بری روی لینک زیر کلیک کنید.

تاثیر بورس بر قیمت آهن در مشهد

نیاز شدید چین به صادرات مقاطع فولادی

بر طبق اعلام  World Steel Association میزان تولید فولاد در جهان در سال 2019  چیزی در حدود 1869 میلیون تن بوده است از این مقدار میزان تولید کشور چین در حدود 996 میلیون بوده است و اتحادیه اروپا، هند، ژاپن و امریکا در رده های بعدی و ایران با حدود 25.6 میلیون تن در رتبه دهم قرار دارد. کشور چین به دلیل نیروی کار فراوان و ارزان همواره به عنوان بستری مناسب برای انتقال کارخانه های فولاد از کشور های توسعه یافته به این کشوره به شمار می رود، که باعث تولید بالا در این کشور می شود. همین دلایل سبب شده است که چین را بتوان یکی از اهرم های تعیین قیمت آهن دانست. هر زمان سیاست های اقتصادی این کشور برای مثال دستمزد نیروی کار و هزینه های تولید خود را افزایش داده بصورت مستقیم بر قیمت آهن بازار مشهد تاثیر گذار بوده.

افزایش تولید در هندوستان

کشور هند را می توان یکی از قطب های اکتشاف سنگ آهن و استخراج صنعت آهن الات و فولاد دانست. بطوری که تعطیلی یک سری از معادن در این کشور در سال گذشته در یک بازه زمانی دو تا سه ماهه باعث شد قیمت سنگ معدن چیزی در حدود 8 دلار افزایش پیدا کند که نتیجه آن افزایش قیمت آهن بود. همچنین افزایش صادرات این کشور از سال 2017 به بعد پس از تصویب قانونی در کشور چین مبنی بر ساخت ساختمان ارزان قیمت برای شهروندانش و افزایش سرمایه گذاری در این حوزه باعث شد چین میزان صادرات خود را مقداری کاهش داده که قیمت آهن در بازار مشهد افزایش پیدا کرد و این باعث شد هند تا حدودی جایگاه خود را در این عرصه تقویت کند و به یکی از کشور های موثر بر قیمت آهن در محیط بین المللی بدل شود.

ارزهای جهانی

از آنجایی که قیمت آهن بازار مشهد و سایر فلزات گرانبها بر مبنای ارز های رایج جهانی از جمله دلار، یورو و پوند تعیین می شود، قیمت روز تمام شده این محصول در هر کشور به میزان نسبت ارزش واحد پولی آن کشور به این ارزها تعیین می شود، اما هم اکنون در ابتدای سال 2021 زمزمه هایی مبنی بر حذف این واحد های پولی و جایگزینی آن با واحد پولی خودشان از سوی کشورهای چین و روسیه مطرح شده است. اما باز هم نمی توان تاثیرات این تفاوت ارزش پولی را نادیده گرفت. همچنین در ایران نیز سال اخیر ارزش پول ملی با افت خیز زیادی همراه بود قیمت این محصول با نوسانات زیادی همراه شد. این افزایش قیمت آهن بازار مشهد بعنوان محصول پایه صنعت در کشور بر افزایش قیمت مسکن و خودرو در سال گذشته تاثیر بسزایی گذاشت.

تاثیر عوامل داخلی بر قیمت آهن بازار مشهد

موارد بررسی شده فاکتورهایی هستن که بصورت کلی در بازار جهانی قیمت آهن بازار مشهد تاثیر گذار هستد اما یک سری عوامل متاثر از شرایط کشور و بازار محلی می شود. برای نمونه در کشور هم اکنون محصولات تولیدی فولاد مبارکه اصفهان از نظر کیفیت و منطبق با استاندارهای جهانی تولید می شود از این رو بستر برای صادرات بخش عمده آن فراهم شده است. از این رو قیمت آهن در بازار بر اساس دلار تعیین و به فروش می رسند. در نتیجه عرصه داخلی آن برا بازار داخلی با درآمد ریالی تاثیر گذاشته و قیمت آهن بازار مشهد رو به افزایش گذاشته است و ماحصل آن افزایش قیمت مسکن می شود مردم سرمایه خود را از بانک خارج کرده و در بازار مشکن تزریق کرده تقاضا برا خرید بالا رفته و ساخت ساز بالا می رود به صورت مستمر قیمت های روز آهن روند صعودی به خود می گیرد. در پایان امیدواریم که این مقاله که توسط تیم سئو سایت مشهد اتود تهیه شده است، مفید واقع شده باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497