قیمت میلگرد مشهد | آهن آلات مشهد

قیمت میلگرد مشهد

قیمت میلگرد مشهد در بازار فعلی از عوامل متغییر مختلفی تاثیر می گیرد که متناسب با آنها قیمت این محصول نیز متغیر است. برای اطلاع از آخرین قیمت میلگرد مشهد، می توانید به جدول زیر، که با توجه به قیمت روز آهن در مشهد به روز رسانی می شود، مراجعه کنید. همچنین می توانید برای خرید میلگرد در مشهد با کارشناسان فروش بازرگانی آهن آلات قربان نیا تماس حاصل فرمایید. مجموعه آهن آلات قربان نیا با بیش از 25 سال سابقه خدمت در بازار آهن آلات مشهد، آماده خدمت رسانی به همه متقاضیان این محصول می باشد. لازم به ذکر است این مجموعه به صورت ارائه کننده دست اول و بدون واسطه گروه صنعتی شکفته مشهد، فعالیت می کند.

شمارهنوع میلگردقیمت
8ساده17200
10ساده17500
8آجدار17800
10آجدارتماس بگیرید
12آجدارتماس بگیرید

میلگرد چیست؟

میلگرد یا آرماتور یکی از مقاطع اصلی فولادی است که به منظور جبران مقاومت کشش پایین بتن، در آن مورد استفاده قرار می گیرد. در سال 1800 میلادی، مهندسین ساخت و ساز به این نتیجه رسیدند که اگر از میله های فولادی نازک را به بتن اضافه کنند، می توان مقاومت کششی آن را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. اگرچه بتن مقاومت بالاای در مواجه با فشار از خود نشان می دهد، اما در کنار این مزیت بسیار بالا، در مواجه با نیروی کششی و چرخشی به شدت ضعف دارد. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که مهمترین کاربرد قیمت میلگرد مشهد جبران مقاومت کششی در بتن مسلح است و این کاربرد را زمانی می توان مشاهده کرد که زلزله اتفاق می افتد و به لطف میلگردها، از تخریب یا ترک خوردگی و یا شکستن بتن ممانعت به عمل می آورد.

به طور کلی میلگردها با دو مشخصه محاسباتی مهم سنجیده می شوند، که شامل مقاومت تسلیم (مقدار تنشی که در آن بدون افزایش بار تغییر طول نمونه فولادی زیاد می شود که با fy نمایش داده می شود) و مقاومت کششی (تقسیم حداکثر بار ثبت شده که در آزمایش کشش بر سطح مقطع اولیه بدست می آید.) قیمت میلگرد مشهد در هر کشوری با توجه به موقعیت جغرافیایی روش تولید خاص خود را دارد. به عنوان مثال در کشورهای اروپایی که به ندرت زلزله اتفاق می افتد، از روش ترمکس برای تولید این محصول استفاده می کنند که بسیار متفاوت از روش تولید میلگرد در کشور زلزله خیز ژاپن است. 

میلگرد در مشهد

میلگرد مشهد | آهن آلات قربان نیا، ارائه کننده انواع مقاطع فولادی در مشهد

 

میلگرد پروفیل فولادی پرکاربردی است که، در سازه‌‌های بتنی به جهت افزایش مقاومت بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگرد انواع متفاوتی دارد که هر نوع با توجه به استانداردی خاص تولید می‌شود. به عنوان مثال میلگرد فایبرگلاس ترکیبی از فایبر گلاس و موادی شبیه به کربن است و ویژگی مخصوص این نوع میلگرد این است که دچار خوردگی نمی‌شود. انواع دیگر میلگرد که به روش‌های ویژه و با کاربرد‌های گوناگون ساخته می‌شوند عبارت است از: میلگرد‌‌های فولادی ضد زنگ، میلگرد با پوشش اپوکی، میلگرد گالوانیزه، میلگرد کربن دار و غیره که هر نوع با توجه به پیچیدگی ساخت و ویژگی و کارایی منحصر به فرد خود قیمت متفاوتی دارد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد مشهد

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگردهای بازار آهن آلات مشهد

به طور کلی در ایران از روش نورد گرم برای تولید میلگرد استفاده می شود، که در آن ابتدا با استفاده از جک هیدرولیک، شمش آهن درون کوره به نقطه ذوب می رسد و سپس شمش های پخته شده بر روی رول ها قرار میگیرند. در مرحله بعدی با استفاده از دستگاه رافینگ از قطر شمش ها کاسته شده و به طول آن افزوده می شود. در مرحله پایانی این قطعات براساس استاندارد ISIRI 3131 برش خورده و در پایان به شکل بندیل بسته بندی می شود.

قیمت میلگرد در مشهد بسته به تنوع، وزن، متریال مورد نیاز و … متفاوت است. برای انجام هر پروژه عمرانی قیمت میلگرد و کیفیت آن بسیار با اهمیت است لزا شما برای خرید میلگرد می‌بایست به طور روزانه قیمت میلگرد را رصد کنید. عوامل متعددی به صورت روزانه بر قیمت میلگرد مشهد موثر است که می‌توان به وضعیت بازار  و میزان نیاز میلگرد ، هزینه عرضه و تولید، قیمت ارز، قیمت محصول صادراتی اشاره کرد. قیمت میلگرد به دلیل اهمیت بالا در صنعت ساختمان سازی همیشه مورد توجه بوده است، لزا توصیه می‌شود جهت مدیریت هزینه قیمت این پروفیل را روزانه بررسی نمایید و با پیش‌بینی درست در زمان مناسب اقدام به خرید نمایید.

انواع میلگرد 

انواع میلگرد پرکاربرد در بازار آهن آلات مشهد

همان طور که گفته شد، هر نوع قیمت میلگرد مشهد با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص هر منطقه، استاندارد تولید خاصی را دارد. در ایران معتبرترین استاندارد این محصول مربوط به میلگرد تولید کارخانه ذوب آهن اصفهان است که برگرفته از کشور روسیه است. در این نوع استاندارد، میلگرد به سه دسته A-1 و A-2 و A-3 تقسیم می شود.

فولاد A-1 از نوع صاف بوده و مقاومت تسلیم و مقاومت کششی آن به ترتیب ۲۳۰۰ و۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می‌باشد.

فولاد A-2 از نوع آجدار با مقاومت تسلیم ۳۰۰۰ و مقاومت کششی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است، 

و فولاد A-3 نیز از نوع آجدار با مقاومت تسلیم ۴۰۰۰ و مقاومت کششی ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می‌باشد.

لازم به ذکر است که میلگرد A-3 در ایران نسبت به دو نوع دیگر پرکاربردتر است. البته استانداردهای رایج دیگری نیز به منظور تولید نیز وجود دارند که به شرح زیر می باشند:

نوع دیگر از تقسیم بندی میلگرد وجود دارد که آن را براساس شکل و ظاهر به دو نوع ساده و آجدار از هم تفکیک می کنند. به علت درصد پایین کربن در ترکیبات شیمیایی میلگرد ساده یا گریدداکتیل، این محصول بسیار نرم و انعطاف پذیر می باشد که می توان از آن به عنوان محصول حرارتی در صنایع آهنگری و مواردی که نیاز به تغییر شکل دارند استفاده شود. در نقطه مقابل میلگرد آجدار با توجه به مقاومت بالای کششی و تسلیمی آن، در ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی عموما کاربرد دارند. مقاومت فشاری و کششی قیمت میلگرد مشهد ساده حدودا 23 کیلوگرم است که در نقطه مقابل میلگرد آجدار 32 کیلوگرم است.

 

استاندارهای میلگردها | کارخانه فولاد خراسان

کاربردهای قیمت میلگرد مشهد

میلگردها عموما با توجه به نوع کارآیی آن ها نیز تقسیم بندی می شوند که به شرح زیر است؛

  • میلگرد ایستا: افزایش مقاومت کششی و فشاری بتن.
  • میلگرد رکابی: نگه داشتن آرماتورهای طولی یا عمودی در بتن ریزی دیوارها و دال ها که به شکل U می باشند.
  • میلگرد خاموت: جلوگیری از بیرون زدگی آرماتورهای طولی و تحمل نیروهای برشی و جلوگیری از گسترش ترک.
  • میلگرد ادکا: استفاده به صورت لنگرهاب منفی به منظور تحمل نیروهای برشی.
  • میلگرد خرک: استفاده برای قرار دادن دو شبکه افقی با فاصله در داخل قالب (بتن ریزیهای کف و فونداسیون) چرا که در فونداسیون ها از میلگرد خاموت استفاده نمی شود. 
  • میلگرد سنجاقک: استفاده برای اتصال کامل بین میلگردهای طولی و خاموت.

 

بررسی کاربردهای انواع میلگردها در بازار آهن مشهد

بهترین تولیدکنندگان قیمت میلگرد مشهد

فولادسازان و تولیدکنندگان ایرانی میلگرد توانسته اند با ارائه کیفیت عالی در تولید این محصول بسیار موفق عمل کنند و خود را هم تراز با بهترین تولیدکنندگان میلگرد در سطح جهان برسانند. در این میان به خصوص شرکت ذوب آهن اصفهان توانسته است در عرصه داخلی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد و اعتماد حداکثری مصرف کنندگان را کسب کند. در ادامه با بهترین تولیدکنندگان داخلی میلگرد آشنا می شویم؛

  • شرکت ذوب آهن اصفهان
  • کارخانه فولاد کویر کاشان
  • مجتمع میلگرد نیشابور (که با عنوان میلگرد مشهد نیز شناخته می شود.)
  • کارخانه فولاد میانه
  • فولاد آناهیتا گیلان
  • مجتمع فولاد روهینا
  • شرکت فولاد کوثر اهواز
  • فولاد بافق یزد
  • فولاد ابرکوه یزد
  • مجتمع فولاد شاهین بناب

در پایان امیدواریم که این مطلب که توسط گروه تولید محتوا در مشهد آماده شده است، توانسته باشد اطلاعات مفیدی را قیمت میلگرد مشهد در اختیارتان گذاشته باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497