کارخانه میلگرد مشهد (مجتمع فولاد خراسان)

کارخانه میلگرد مشهد | آهن آلات قربان نیا

کارخانه میلگرد مشهد

میلگرد به عنوان یکی از پر کاربرد ترین مقاطع فولادی و آهن آلات در صنعت های گوناگون از جمله ساختمان سازی و پل سازی، استفاده می شود. میلگرد ها از نظر جنس و شکل ظاهری تفاوت هایی دارند و هر یک ویژگی و مقاومت متفاوتی نسبت به یکدیگر، از خود نشان می دهند. کارخانه میلگرد مشهد یا مجتمع فولاد خراسان ، سهم بسزایی در نقش تولید میلگرد در کشور ایفا می کنند و علاوه بر رفع نیاز داخلی، به صادرات این محصول نیز می پردازد.

مجموعه آهن آلات قربان نیا، با فعالیت حرفه ای ۲۵ ساله در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات در مشهد از جمله میلگرد ، آماده خدمت رسانی به متقاضیان محترم است. این مجموعه همکاری مستقیمی با کارخانه میلگرد مشهد دارد از این جهت به ارائه با کیفیت ترین محصولات فولادی با بهترین قیمت می پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت روز آهن در مشهد می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 [مطالعه بیشتر: قیمت روز آهن آلات در مشهد ]

مقدمه

برای تعریف میلگرد باید گفت، پروفیلی که به صورتی مقطع آن دایره ای و تو پر طراحی و ساخته می شود و در اندازه های مختلفی در بازار آهن مشهد قابل عرضه است. گوناگونی میلگرد از نظر جنس و ظاهر مدل های بسیاری را شامل می شود که در کارخانه میلگرد مشهد تولید و با نام های اختصاری A1، A2، A3، A4 در لیست محصولات آهن و فولادی کشور قابل مشاهده است. در نگاه کلی اما، میلگرد ها به دو دسته، میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم می شوند، که از نظر طول، قطر و جنس تفاوت هایی دارند. برای آشنایی بیشتر با انواع میلگرد و کارخانه میلگرد مشهد ، در ادامه موارد زیر را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • کارخانه میلگرد مشهد یا مجتمع فولاد خراسان
  • تنش تسلیم و مقاومت کششی میلگرد چیست؟
  • کاربرد میلگرد و انواع آن
  • تفاومت میلگرد از نظر جنس و شکل ظاهری

کارخانه میلگرد مشهد

مجتمع فولاد خراسان | آهن آلات قربان نیا

مجتمع فولاد خراسان یکی از بزرگترین تولید کننده های آهن آلات و مقاطع فولادی کشور بوده که یکی از کارخانه میلگرد مشهد است. این مجتمع وسیع از سال ۱۳۸۰ بهره برداری شد و از آن سال در خط مقدم تولیدات غیر نفتی کشور فعالیت می کند. این کارخانه تولیدی با جدید ترین تجهیزات و به کار گیری تکنولوژی نوین در تولیدات خود، توانسته استاندارد های جهانی معتبر کیفی در این زمینه را کسب کند.

یکی دیگر از کارخانه میلگرد مشهد در کیلومتر ۲۲ مشهد واقع شده است و نام تجاری این مجموعه، کارخانه نیک صدرا توس است. این مجموعه از سال ۱۳۹۰ در حال فعالیت و تولید است. ظرفیت تولیدی این کارخانه به طور اسمی ۲۵۰ هزار تن در سال می باشد که سهم خوبی از بازار آهن مشهد را به خود اختصاص داده است.

تنش تسلیم و مقاومت کششی میلگرد چیست

تنش تسلیم به معنای حداکثر نیرویی است که بر میلگرد وارد می شود و در میلگرد تغییر حالت و خمیدگی صورت نمی گیرد به بیان دیگر مقدار توان میلگرد در برابر تغییر زاویه آن، تنش تسلیم گفته می شود. مقاومت کششی، استحکام یا تاو کششی به میزان، حداکثر نیرویی است که میلگرد تا قبل از شکستن می تواند تحمل کند، گفته می شود. واحد اندازه گیری مقاومت کششی در میلگرد، پوند بر اینچ مربع محاسبه می شود. هر کدام از انواع میلگرد، دارای تنش تسلیم و استحکام کششی متفاوتی است که کاربرد آنها را مشخص می کند و مهندسان به طور دقیق از این دو مقیاس در محاسبات، استفاده خواهند کرد.

کاربرد محصولات کارخانه میلگرد مشهد

کاربردهای میلگرد در مشهد

تفاوت های میلگرد، به منظور نوع کاربرد و نقش آنها در مقاوم سازی صورت پذیرفته است. این گوناگونی باعث شده تا مهندسان و طراحان برای هر پروژه و مرحله از آن، بتوانند بهترین و مناسبت ترین گزینه موجود در بین انواع میلگرد را انتخاب کنند. بیشترین استفاده میلگرد های کارخانه میلگرد مشهد در پروژه های عمرانی برای مسلح کردن بتن و بالا بردن مقاومت آن، است. بهره گیری از میلگرد به صورت راست، برای افزایش نیرو و مقاومت کششی بتن انجام می گیرد. میلگرد به شکل خاموت، به علت جلوگیری از بیرون زدگی میلگرد و لبه های آن بر اثر وجود نیرو های برشی در کار، مورد استفاده قرار می گیرد.

شکل دیگر استفاده به صورت میلگرد سنجاقک است که کاربرد آن، اتصال کامل بین خاموت و میلگرد می باشد و این عمل باعث افزایش و تقویت نیروی برشی خاموت می شود. میلگرد به صورت خرک برای آن که دو شبکه افقی پشت سر هم با فاصله ای معین ، در درون بتن قرار گیرد، ساخته می شود. میلگرد رکابی نیز در امتداد میلگرد های طولی و عمودی برای نگه داشتن آنها در بتن ریزی هایی که برای ساخت دیوار استفاده می شود، طراحی شده است.

تفاومت میلگرد از نظر جنس و شکل ظاهری

محصولات تولیدی کارخانه میلگرد مشهد براساس شکل ظاهری آنها به 4 دسته تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت؛

میلگرد A1

این نوع میلگرد ها سطحی صاف دارند و از نظر ظاهری ساده و بدون آج است. با نام میلگرد داکتیل نیز شناخته می شود. ترکیبات این نوع از کربن و سیلیسیوم می باشد که باعث نرم بودن آن نسبت به انواع دیگر بوده و برای جوشکاری و آهنگری مناسب است.

میلگرد A2

میلگردی با آج مار پیچ که تا انتهای آن ادامه دارد و آن را به عنوان میلگرد نیمه خشک یا نیمه نرم می شناسند. از این نوع در سازه های سبک و در مواردی برای خاموت سازی نیز استفاده می شود.

میلگرد A3

با آج های ضربدری تولید می شوند و مناسب ترین گزینه برای ساختمان سازی است و به عنوان میلگرد خشک شناسانده می شود. جوشکاری بر روی این نوع به هیچ عنوان مناسب و مجاز نیست و به دلیل نوع آلیاژ آن در مواردی که خمش زیاد و زوایای تند وجود دارد از آن بهتر است استفاده نشود.

میلگرد A4

مقاوم ترین نوع میلگرد کارخانه میلگرد مشهد است که دارای آج است و با وجود تکنولوژی های روز طراحی و تولید می شود. آج آنها به اصطلاح دوکی شکل است.

سخن پایانی

در بازار امروز آهن مشهد که محصولات بسیار زیادی عرضه می شود، مجموعه آهن آلات قربان نیا تلاش خود را بر ارئه با کیفیت ترین میلگرد مشهد گذاشته است. از همین رو به صورت مستقیم با کارخانه میلگرد مشهد یا مجتمع فولاد خراسان همکاری می کند که از بهترین تولید کنندگان میلگرد کشور به حساب می آیند. با این حال، در این مجموعه انواع میلگرد قابل عرضه است. برای اطلاع دقیق از لیست قیمت ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در پایان امیدواریم از مطالعه این مقاله که به همت دپارتمان سئو سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود تهیه شده، لذت برده باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497