بررسی مهم ترین تفاوت آهن اصفهان با یزد

تفاوت آهن اصفهان با یزد

تفاوت آهن اصفهان با یزد چیست؟ آهن هایی که توسط کارخانه های یزد و اصفهان تولید می شوند نقش بسیار مهمی در تأمین نیازهای بازار کشور در زمینه محصولات فولادی را دارند. هردوی آهن تولید شده توسط این کارخانه ها کیفیت قابل قبول و ارزش خرید بالایی دارند و تفاوت زیادی بین آن ها وجود ندارد.

شرکت فولاد یزد و کارخانه ذوب آهن اصفهان به عنوان دو تولیدکننده برجسته و معتبر در صنعت فولاد ایران شناخته می‌شوند. این دو کارخانه به دلیل ارائه محصولات با کیفیت و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به عنوان پیشروها در این حوزه شناخته می‌شوند و در تأمین قطعات فولادی نقش بسیار مهمی برای بازار داخلی دارند. اعتماد صنعتی به این شرکت‌ها و تعهد آنها نسبت به کیفیت محصولات، آن ها را به یکی از ستون‌های اصلی و پایه‌ای صنعت فولاد در کشور تبدیل کرده است.

با توجه به اینکه مقایسه جزئیات و تفاوت آهن اصفهان با یزد یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خریداران است، توضیحات ما به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک خواهد کرد. بنابراین، اگر نیاز به خرید آهن آلات دارید، لطفاً ادامه این مقاله را با ما همراهی کنید.

مطالعه بیشتر : به روزرسانی لحظه ای قیمت آهن در مشهد

شرکت فولاد یزد

شرکت فولاد یزد
قبل از ارائه تفاوت آهن اصفهان با یزد برای آشنایی بیشتر به توضیح تاریخچه هر کدام از آن ها پرداخته ایم. شرکت فولاد یزد، در سال 1374 با آغاز فعالیت‌های خود در زمینه تولید آهن و قطعات فولادی، به عنوان یک واحد صنعتی فعال شناخته شد. ارزش این شرکت به حدود 16 سال قبل با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اقدامات لازم برای تولید آهن، شکل گرفته بود. این تداوم فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها، نشان‌دهنده تعهد و تلاش این شرکت برای بهبود و توسعه صنعت فولادی در این منطقه و کشور است.

از زمان تأسیس تا کنون، این گروه با پیشرفت چشمگیری، توانسته است نام خود را در زنجیره تولید فولاد به صورت چشمگیری ارتقاء دهد. این شرکت امروزه با تنوع تولیدات خود، بیش از 12 محصول متنوع در زمینه قطعات فولادی تولید و عرضه می ‌کند که به عنوان یکی از پیشتازان و نمونه‌های برجسته در بخش خصوصی صنایع فولاد ایران مشهور است.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان

شرکت ذوب‌آهن اصفهان

یکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات فولادی و ساختمانی در ایران ذوب آهن اصفهان است. محصولات تولیدی ذوب آهن اصفهان به واسطه کیفیت و استانداردهای بالاش، شناخته شده‌اند. این شرکت در زمینه تولید انواع تیرآهن، نبشی، میلگرد و ریل با ابعاد و طرح‌های متنوع، فعالیت می‌کند.

شرکت ذوب آهن با تلاش‌ های خود، به‌طوری که عنوان بهترین و محبوب‌ترین برند تولید آهن‌آلات را بدست آورده است، محصولات خود را از طریق بورس کالای ایران به علاقمندان عرضه می‌کند و قیمت محصولات بر اساس وضعیت عرضه و تقاضا در بورس تعیین می‌شود.

مطالعه بیشتر: قیمت تیرآهن در مشهد

تفاوت آهن اصفهان با یزد در چیست؟

تفاوت آهن اصفهان با یزد
می‌توان ادعا کرد که هر دو برند، محصولات با کیفیت و عالی تولید می‌کنند. بسته به نیازهای شما، احتمالاً محصول یک کارخانه خاص برای شما بهتر و مفیدتر خواهد بود. نماد ESCO روی محصولات یکی از تفاوت آهن اصفهان با یزد است. این نماد، نشان دهنده تولید محصول توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان است.

از دیگر تفاوت آهن اصفهان با یزد این است که به طور کلی محصول هر دو برند با توجه به استانداردها، وزن محصول، قطر، استحکام، نسبی، افزایش طول، مقاومت کششی، ابعاد، آجدار یا ساده بودن میلگردها، سایز و نوع محصول و غیره، از یکدیگر متفاوت هستند که این تفاوت‌ها با توجه به کاربرد محصول، ممکن است در یک مکان مناسب و در مکان دیگر نامناسب تلقی شوند.

در ادامه این مقاله به تفاوت تیر آهن اصفهان با یزد پرداخته ایم.

مشخصات ظاهری

از تفاوت آهن اصفهان با یزد این است که مشخصات ظاهری تیرآهن اصفهان به صورت زیر می باشد.

  • بال پهن (IPB)
  • بال کوتاه (IPE)
  • بال کوتاه (IPN)
  • از نظر ابعاد و اندازه در سایزهای مختلف ۱۲ تا ۳۰ طراحی و تولید می شوند.

هر کدام از این دسته بندی بالا مختص به پروژه ای خاص هستند و کارفرمایان و پیمانکاران طبق نیاز خود یکی از موارد بالا را خریداری می کنند. همه تیرآهن های تولید شده توسط کارخانه ها دو بال در بالا و پایین داشته که به کمک یک تیغه به یکدیگر وصل می شوند. چیزی که باعث تفاوت آهن اصفهان با یزد و دیگر کارخانه های تولیدی می شود استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت است.

در ابتدای مقاله هم اشاره شد که داشتن نماد ESCO روی محصولات فولادی اصفهان یکی از تفاوت های آن با دیگر محصولات برندهای مختلف است. برای اینکه از خرید خود اطمینان حاصل کنید بهتر است بر روی دوبال تیرآهن به دنبال نماد ESCO (Esfahan Steel Company) باشید.

در نقطه مقابل آن آهن یزد فاقد این ویژگی می باشند.

مشخصات ظاهری آهن اصفهان و یزد
اما مشخصات ظاهری تیرآهن یزد طبق اصول و شاخص های استاندارد معتبر طراحی و به مرحله تولید می رسند. یکی دیگر از تفاوت آهن اصفهان با یزد این است که در فرآیند تولید و ساخت این محصولات، از آلیاژهای باکیفیت و پایدار فولاد استفاده می‌شود، که این ویژگی باعث قرار گرفتن مقاطع فولادی شرکت فولاد یزد احرامیان در رده‌ی تیرآهن‌های بسیار باکیفیت می‌شود.

از دیگر تفاوت آهن اصفهان با یزد این است که تیرآهن یزد بر طبق استاندارد IPE ساخته می شوند. یکی از مصالح فولادی پرکاربرد در حوزه ساختمان سازی تیرآهن 14 کارخانه یزد است. از این محصول برای ایمن سازی و استحکام بخشیدن به سازه های ساختمانی در مقیاس بزرگ استفاده می شود. تیرآهن یزد در سایزهای ۱۴ و ۱۶ در بازار عرضه می شوند.

یکی دیگر از موارد تفاوت آهن اصفهان با یزد این است که تیرآهن یزد در بازار با نام های دیگری از جمله تیرآهن احرامیان، تیرآهن فولاد یزد، تیرآهن نورد یزد و تیرآهن نورد یزد احرامیان، شناخته می شود.

مشخصات وزن

یکی دیگر از مواردی که موجب تفاوت آهن اصفهان با یزد می شود مشخصات وزن آن ها است. در مقالات قبلی اشاره کردیم که وزن تیرآهن رابطه مستقیمی با قیمت آن ها دارد. به عنوان مثال وزن تیرآهن اصفهان نسبت به تیرآهن یزد بیشتر است در نتیجه این مسئله موجب می شود تا قیمت آهن هم بیشتر شود.

وزن تیرآهن اصفهان طبق جدول اشتال است و به همین علت وزن تیرآهن اصفهان مطابق با وزن استاندارد جهانی است. حداقل وزن تیرهای اصفهان ۱۲۵ و حداکثر ۵۰۷ کیلوگرم در حالی که وزن تیرآهن های یزد حداقل ۱۴۵ و حداکثر ۱۶۸ کیلوگرم است.

و در آخر…

در خرید محصولات فولادی، باید به عوامل و مولفه‌های مختلفی توجه کرد. این عوامل شامل کارخانه سازنده و تولیدکننده، وزن هر شاخه، شاخص‌ها و استانداردهای استفاده شده، ابعاد، اندازه، سایز و نوع و جنس متریال و آلیاژهای مورد استفاده می‌باشند که از جمله مهم‌ترین فاکتورها در این زمینه محسوب می‌شوند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497