آشنایی با کاربرد تیرآهن 18

کاربرد تیرآهن 18

کاربرد تیرآهن 18 در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. این تیرآهن فولادی، قدرت و استحکام بالایی در مقابل نیروهای خمشی ارائه می ‌دهد. از کاربردهای آن می توان به سقف‌ ها، ستون ‌های اصلی، ساخت پل ‌های لانه زنبوری و غیره اشاره کرد. این محصول فولادی در صنعت ساختمان‌ سازی به دلیل مزایای فراوانی که دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر علاقه‌ مند به دانستن کاربرد تیرآهن 18 هستید یا قصد استفاده از آن را دارید، تا آخرین قسمت این مقاله با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر: به روز رسانی لحظه ای قیمت آهن در مشهد

تیرآهن 18 چیست؟

تیراهن 18
قبل از ارائه کاربرد تیرآهن 18، ابتدا به تعریف مختصری از تیرآهن 18 خواهیم پرداخت. تیرآهن به دلیل سطح کیفی، دوام و مقاومت بالا از مصالح ساختمانی اصلی تلقی می ‌شود. این مقطع فولادی، با طول جان 18 سانتی ‌متر و طول بال 91 میلی ‌متر، در حوزه ساخت ‌و ساز و به خصوص در صنعت ساختمان سازی کاربردهای بسیاری دارد. علاوه بر این، در بسیاری از صنایع دیگر نیز استفاده از تیرآهن ۱۸ به تناسب نیاز و شرایط مختلف صورت می ‌گیرد. این مقطع فولادی، که قدرت و ساختاری قوی و با دوام دارد، قابلیت تحمل وزن و فشار بالا را فراهم کرده و در نتیجه باعث تسریع روند پروژه ‌های ساختمانی می ‌شوند.

خصوصیات تیرآهن سایز 18

خصوصیات تیرآهن سایز 18
مهم ترین ویژگی‌ تیرآهن سایز ۱۸ تسریع در روند پروژه ‌های ساختمانی است. این مقطع فولادی با استفاده از مواد اولیه با کیفیت تولید شده و به سازه ‌های ساختمانی استحکام بالایی می بخشد. مقاطع فولادی از جنس فولاد ۳۷، ۴۴ یا ۵۲ ساخته شده و مطابق با استانداردهای بین ‌المللی روانه بازار فولاد می‌ شوند.

مطالعه بیشتر: قیمت تیرآهن در مشهد

کاربرد تیرآهن 18

کاربرد تیرآهن 18
از کاربرد تیرآهن 18 می توان به تحمل بار زیاد و استحکام و دوام بالا اشاره کرد که از همین ویژگی در بسیاری از موارد ساختمان سازی می توان استفاده کرد. از جمله کاربردهای اصلی آن می ‌توان به ساخت سقف‌ ها، ستون ‌های اصلی، پل ‌های لانه زنبوری و غیره اشاره کرد. در ادامه، به توضیح بیشتر درباره هرکدام از این کاربردها می ‌پردازیم.

1- ساخت پل های لانه زنبوری

یک کاربرد تیرآهن 18 ساخت پل های لانه زنبوری است. تیرآهن لانه زنبوری، به عنوان پرکاربردترین نوع تیرآهن در ساخت پل‌ ها، نقش مهمی در دوام و استحکام این سازه ‌ها ایفا می‌ کند. یک نکته حائز اهمیت این است که تیرآهن ‌های استفاده شده در ساخت پل، باید بارگیری را تحمل کنند. در صورت افزایش ضخامت پل، ظرفیت باربری و در نتیجه طول پل نیز می‌تواند افزایش یابد. بنابراین، کاربرد تیرآهن 18 علاوه بر استفاده ‌های معمول در صنعت ساختمان، در ساخت پل‌ های لانه زنبوری نیز به کار می ‌رود.

2-ساخت ستون های اصلی

ساخت ستون های اصلی
یکی از کاربرد تیرآهن 18، ساخت ستون اصلی ساختمان است. این تیرآهن دارای طول جان ۱۸ سانتی ‌متر و طول بال ۹۱ میلی‌ متر است. هر متر از این تیرآهن، وزنی برابر با 8/18 کیلوگرم دارد و وزن کل شاخه ۱۲ متری آن حدوداً 6/225 کیلوگرم است. با توجه به مقاومت آن در برابر نیروها و تنش ‌های وارد شده، در اکثر سازه ‌ها از آن به عنوان ستون اصلی سازه استفاده می‌ شود.

3-وزن تیرآهن

تیرآهن سایز ۱۸، علاوه بر مواردی که گفته شده، دارای وزن بالایی است و به عنوان یکی از تیرآهن ‌های سنگین در صنعت ساختمان‌ سازی استفاده می ‌شود. وزن آن در کاربرد تیرآهن 18 موثر است. وزن این محصول به صورت شاخه‌ ای حدود ۲۲۶ کیلوگرم است، و این مقدار وزن می‌تواند در قیمت آن تأثیرگذار باشد. در خرید مقاطع فولادی، نکات مهمی باید مدنظر قرار گیرد تا بتوانید خریدی مقرون به صرفه و عالی انجام دهید. یکی از این نکات مهم، برند یا کارخانه سازنده مختلف تیرآهن‌ها است. در نتیجه، در زمان خرید تیرآهن، به ویژه تیرآهن سایز ۱۸ برای ساخت سازه، حتماً باید به کارخانه سازنده آن دقت کنید.

مقاومت تیرآهن 18

تیرآهن 18 تحمل بار بیشتری نسبت به تیرآهن های 12، 14 و 16 دارد. همان طور که در بالا اشاره شد این نوع تیرآهن دارای وزن زیادی در واحد طول نسبت به نوع های ذکر شده دارد. به عنوان مثال تیرآهن 18 در شاخه 12 متری دارای وزنی حدود 225 کیلوگرم است. به همین علت مقاومت تیرآهن 18 بسیار بالا می باشد. به دلیل تحمل بار بالا، کاربرد این نوع تیرآهن در تیرها و ستون های اصلی می‌ باشد و به منظور تحمل بارهای اصلی وارده به سازه از آن استفاده می شود.

خرید تیرآهن 18

قیمت تیرآهن 18 در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • هزینه مواد اولیه
  • نوع متریال‌های به کار رفته در ساختار آن
  • میزان عرضه و تقاضا
  • قیمت دلار و ارز
  • شاخص بورس کالا
  • استانداردهای مورد استفاده در زمان ساخت
  • هزینه نفت و انرژی
  • و تورم جهانی

بنابراین با توجه به مشخصات و کارخانه سازنده این محصول، قیمت آن و همچنین کاربرد تیرآهن 18 متفاوت می ‌باشد.

و در آخر…

استفاده از تیرآهن در بخش‌ های مختلف ساختمان، نیازمند محاسبات دقیق مهندسی است و به دلیل سطح کیفی، دوام و مقاومت بالا، از مصالح اصلی در صنعت ساختمان محسوب می ‌شود. در این بین کاربرد تیرآهن ۱۸، در ساختمان سازی بیشتر است و همچنین از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. یکی از مهم ترین کاربرد تیرآهن، تسریع در روند پروژه‌ های ساختمانی است. این محصول با استفاده از مواد اولیه با کیفیت، به گونه‌ای ساخته می‌شود که می‌تواند به دوام و استحکام سازه‌ ها کمک کند. مقطع فولادی تیرآهن سایز ۱۸، طول جان ۱۸ سانتی ‌متر و طول بال ۹۱ میلی‌ متر را دارا است. در کاربرد آن، استفاده از آن در ساخت پل‌های لانه زنبوری، ساخت ستون و… می‌تواند به عنوان مثال ‌های مهم اشاره شود. در ساخت پل ‌ها، تیرآهن ‌های استفاده شده باید قادر باشند بارهایی که بر روی آن ها قرار می‌گیرد را تحمل کنند.

اگر اطلاعات بیشتری درباره کاربردهای تیرآهن سایز ۱۸ می خواهید، با ما تماس بگیرید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497