اخبار قیمت آهن آلات در آذرماه

قیمت آهن آلات آذرماه

تاریخ آهن آلات از 01/09/1400 الی 04/09/1400

از جمله عواملی که به افت معاملات بورس کالا منجر شده است می توان به کم شدن تقاضای سرمایه‌ای، مشکلات موجود در زمینه صادرات و روند کاهشی قیمت آهن آلات مشهد اشاره کرد. عاملی که به رکود این بازار منجر شده است افزایش مداوم نرخ پایه شمش بدون توجه به اوضاع صنایع تکمیلی و صادرات شمش و فولاد است.

در پایان هفته نرخ ناودانی ایرانی و اروپایی و نیز نبشی در مبادی فروش ثابت اعلام شد و فقط چند کارخانه در قیمت محصولات خود کاهش جزئی اعمال کردند. قیمت آهن آلات مشهد از جمله تیرآهن در بخش شاخه ‌فروشی و کیلوفروشی نیز کاهش چزئی و غالبا ثابت اعلام شد.

در عمده مبادی فروش قیمت پروفیل آهن و لوله داربستی، لوله مبلی، گازی و … نیز بدون تغییر قیمت عرضه شدند. انواع ورق سرد و گرم مانند محصولات فولادی تغییر چندانی نداشت.

مطالعه بیشتر: قیمت اهن در مشهد

تاریخ آهن آلات از06/09/1400 الی 11/09/1400

قیمت میلگرد مشهددر ابتدای هفته بازار قیمت آهن آلات در ثبات بود و و رخداد جدیدی در بازار مشاهده نشد. برخلاف آن بازار ارز روندی افزایشی داشت. به همین علت حجم معاملات نیز بسیار کم گزارش شد و معاملات رونق چندانی نداشت. عواملی که به ایجاد اوضاع فعلی بازار آهن آلات و فولاد در کشور منجر شده خروج سرمایه از بازارهای دیربازده به سوی بازارهای نقدشونده، نبود مصرف واقعی فولاد، کاهش ساخت‌ و سازها و کمبود منابع است.

به طور کلی در طی این هفته با در نظر گرفتن افزایش ۱۰ درصدی نرخ دلار و رشد قیمت سنگ آهن و میلگرد ترکیه و شمش فولادی انتظار می رفت که قیمت آهن آلات در بازار داخلی افزایش داشته باشند اما برخلاف نوسانات افزایشی در سایر بازارهای مالی، بازار آهن هنوز واکنش خاصی به افزایش قیمت ‌ها نداشته است.

مطالعه بیشتر: قیمت ناودانی مشهد

تاریخ آهن آلات از 13/09/1400 الی 18/09/1400

قیمت آهن مشهدبا بررسی روند کلی قیمت آهن آلات و فولاد در روزهای گذشته می‌توان اینگونه برداشت کرد که قیمت آهن درحال حاضر در کمترین میزان است و اوضاع به نفع متقاضی است و فرصت خوبی برای خرید محصول مورد نیاز است. همان طور که می دانیم و برای اکثر افراد چندان دور از انتظار نبود، در طی هفته تحرکاتی در بازار آهن و فولاد کشور مشاهده شد علل مختلفی در بروز آن دخالت دارد که از جمله آن ها می‌توان به افزایش قیمت‌ های جهانی و برخی کمبودها در تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد.

نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که با افزایش ۱۰ درصدی نرخ دلار علاوه ‌بر رشد انتظارات تورمی، افزایش هزینه ‌های تولید را نیز در بر خواهد داشت. چنین شرایطی لزوما به معنای رونق در بازار آهن نیست. در این شرایط فقط قیمت آهن آلات افزایش خواهد یافت اما بازار آن همچنان در رکود باقی خواهد ماند و تقاضایی برای محصولات نخواهد بود.

نکته ای که می توان به طور کلی از اوضاع بازار آهن مشهد و فولاد نتیجه گیری کرد این است نوساناتی که در حال رخ دادن است علت آن کمبود تقاضای مصرفی است. به طور کلی ریسک ‌ها و چالش ‌های بازار آهن تحت تاثیر موارد زیر هستند که مانع از کاهش قیمت آهن و فولاد می‌شود:

  • هزینه تولید
  • اوراق اعتباری
  • التهابات دلاری
  • کمبود انرژی
  • مکانیزم کشف قیمت در بورس کالا
  • ادامه اعتراضات و محدودیت اینترنت
  • مشکل حمل‌ و نقل و تشدید قاچاق گازوئیل

بیشتر کارخانه ‌ها قیمت‌ آهن آلات را در آخرین روز هفته از جمله میلگرد آجدار را ثابت اعلام کردند اما برخی شرکت‌ها نوسان افزایشی داشتند. حدود نوسانات آن ها ۵۰ الی ۱۵۰ تومان برآورد شد. قیمت نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی نیز در اکثر شرکت‌ ها ثابت بود.

قیمت آهن آلات از جمله تیرآهن در بخش شاخه ‌فروشی دارای نوسانات زیادی بود و در اکثر بخش ‌ها افزایش ۲۰ الی ۸۰ هزار تومانی داشتند. اما در برخی از کارخانه‌ ها نیز ثبات قیمت داشتند. قیمت لوله داربستی، صنعتی، گازی و قیمت قوطی آهن غالبا ثابت اعلام شد.

مطالعه بیشتر: قیمت تیراهن در مشهد

تاریخ آهن آلات از 20/09/1400 الی 25/09/1400

قیمت ناودانی مشهد
همان طور که مشاهده کردیم در روزهای گذشته اغلب عوامل تاثیرگذار داخلی و خارجی در بازار آهن و فولاد نشان از افزایش قیمت آهن آلات مشهد داشت و در این هفته و روزهای آتی تداوم خواهد داشت. جدا از این که مشتری تمایل به خرید دارد یا درحال ارزیابی بازار است به طور کلی فرصت مناسبی برای خرید است. اوضاع این بازار در با در نظر گرفتن عوامل اثرگذار در بازارهای صادراتی که شامل نرخ دلار، نرخ مواد اولیه، روند بازارهای صادراتی چین و … در کوتاه مدت مثبت خواهد بود و احتمالا در هفته آینده تأثیرات افزایش قیمت مواد اولیه در بازار صادراتی ایران نیز مشاهده خواهد شد.

در این روزها مشاهده می کنیم که قیمت دلار جهش ناگهانی دارد که تاثیر آن در فضای بازار آهن و فولاد مشاهده شده و در نهایت منجر به قیمت آهن آلات شده است. اما در پایان هفته ثبات نسبی در بازار را شاهد بودیم و کمی جو متشنج بازار، آرام گرفته بود.

در پایان هفته انواع ورق‌ سرد و گرم روند نسبتا ثابتی داشتند. در عمده مبادی فروش قیمت روز ورق سیاه ثابت بود و قیمت روز ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی هم تقریبا بدون تغییر قیمت اعلام شد. قیمت قوطی پروفیل مانند دیگر محصولات فولادی روند نسبتا ثابتی در پیش گرفته بود. اما در برخی کارخانه ‌ها افزایش ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی مشاهده شد.

به طور کلی می توان در هفته سوم آذرماه این طور نتیجه گیری کرد که یکی از اصلی‌ترین محرکه‌ های بازار آهن و فولاد، نرخ دلار بود که نه تنها بازار آهن و فولاد بلکه دیگر بازارها از قبیل سکه، طلا، خودرو و … را با افزایش قابل ملاحظه‌ای مواجه کرد، در روزهای پایانی هفته کمی از تب و تاب نوسانات بازار کاسته شد اما با توجه به عوامل تاثیرگذاری که ذکر شد نشان دهنده افزایش قیمت می باشد و همچنین با افزایش نرخ دلار، ممکن است قیمت آهن آلات روندی صعودی در داشته باشد. به طور کلی در حال حاضر نمی‌توان انتظار داشت که قیمت آهن اصلاح شود.

مطالعه بیشتر: قیمت میلگرد مشهد

تاریخ آهن آلات از 27/09/1400 الی 30/09/1400

التهابات قیمت آهن آلات مشهد در تمامی مجموعه بازار روز مشاهده شد، به ‌طوری که قیمت آهن روند افزایشی داشت و همچنان با شدت و حدت در این مسیر در حرکت بود.

همان طور که در این روزها در همه بازارهای کشور مشاهده می کنیم تورم روزافزون است که پیش بینی می شد بازار آهن از این وضعیت خارج شده و با تورم جاری در کشور همسو شود. از جمله مواردی که در بروز التهابات قیمتی بازار آهن مشهد دخیل است می‌توان کمبود آهن اسفنجی، نرخ دلار و افزایش قیمت فولاد صادراتی را نام برد.

در سال آینده یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که صنعت فولاد خواهد داشت کمبود مواد اولیه است. به طوری که صادرات و افزایش تولید هیچ‌ کدام این کمبود را جبران نخواهند کرد. در حال حاضر آهن اسفنجی عاملی است که روند بازار آهن را تعیین می‌کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497