اخبار قیمت آهن آلات در بهمن ماه

اخبار قیمت آهن آلات در بهمن ماه

قیمت آهن آلات از تاریخ 01/12/1401 الی 04/12/1401

قیمت آهن مشهدیکی از عوامل افزایش قیمت آهن آلات و دلار، واکنش به اخبار سیاسی داخلی و بین‌المللی است، که به دلیل شناسایی اورانیوم غنی شده با خلوص ۸۴ درصد توسط بازارسان هسته‌ای ایران بیشتر شده است. این ادعا هرچند فعلا تکذیب و سیاه‌نمایی شده است، اما هیجان آن در تمام بازارها مشهود است.

در هفته اول اسفندماه، بازار آهن شاهد پرش قیمت بی‌سابقه و چشمگیری بود. میانگین این افزایش قیمت حدود ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ تومان بوده و به همین دلیل بسیاری از کارخانه‌ ها از اعلام قیمت آهن الات امتناع کردند و برخی از مبادی فروش نیز پس از چند بار اعلام قیمت، فروش خود را متوقف کردند.

پس از افزایش قیمت‌ آهن آلات در همه بازارها، کمیته مدیریت بازار درصدد مدیریت و کنترل بازار قرار گرفت، که این تصمیمات به شرح زیر است:

  • برای افزایش تولید و عرضه و کاهش قیمت‌ها، اتصال گاز به صنایع تولیدی، به خصوص واحدهای آهن اسفنجی، صورت گرفته است.
  • تا پایان اردیبهشت سال آینده، کلیه محصولات تولیدی شامل شمش، آهن اسفنجی و اسلب در بورس کالا عرضه می شود.
  • خرید آهن اسفنجی از بورس در تناسب با تولید شمش فولادی و عرضه آن در بورس کالا
  • با افزایش شفافیت به ۸۰ درصد ماهانه و به ۹۰ درصد به صورت سه ماهه، می‌توان موجودی انبارهای شمش را کاهش داد و عرضه آن در بورس کالا را افزایش داد.
  • تعلیق عرضه اعتباری آهن اسفنجی، شمش و میلگرد.

اگرچه کمیته مدیریت بازار تلاش کرده است تا با کنترل و تعدیل قیمت آهن آلات، نرخ را ثابت نگه دارد، اما به نظر می‌رسد آقای بازار به دنبال سیگنال منفی جهت تداوم روند افزایشی است. در واقع، علیرغم ثبات نسبی در برخی از مبادی فروش، بسیاری از شرکت‌ ها همچنان قیمت ‌ها را افزایش داده ‌اند.

مطالعه بیشتر: اعلام لحظه ای قیمت آهن در مشهد

قیمت آهن آلات از تاریخ 06/12/1401 الی 11/12/1401

اهن آلات مشهداگرچه علل جهش نرخ آهن آلات بیشتر از تأثیرات نرخ دلار نیست، با توجه به ثابت شدن قیمت آهن آلات در برخی مبادی در روز پنجشنبه، احتمال وجود دارد که بازار فولاد دیگر به همان اندازه با بازار ارز همخوانی نداشته باشد و اثرات جهش نرخ دلار با تأخیر در بازار فولاد ظاهر شود.

اگرچه در پایان هفته گذشته در بازار میلگرد، شدت التهابات به طور جزئی کاهش یافت، اما بسیاری از شرکت‌ ها افزایش قیمت ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی را در محصولات خود اعمال کردند و چند کارخانه همزمان با این افزایش، محصولات خود را بدون تغییر قیمت عرضه کردند.

با توجه به عدم اطمینان به سیاست‌های ارزی دولت، کارشناسان معتقدند که تشدید خرید هیجانی در اکثر بازارها رخ داده و در نتیجه نبود راهکار کارشناسی شده است و نمی‌توان انتظار اصلاح قیمت‌ها را تنها با توجه به این موضوع داشت، بلکه باید با سایر عوامل اثرگذار در بازار نیز مدیریت شود.

قیمت آهن آلات به ویژه بازار تیرآهن در روند اصلاح نرخ قرار گرفت. بسیاری از کارخانه ‌ها کاهش قیمتی در حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان داشتند، اما قیمت برخی سایزها مانند تیرآهن ۱۶ ثابت باقی ماند. همچنین، قوطی پروفیل، در عمده مبادی فروش حدود ۱۰۰۰ الی ۲۵۰۰ تومان کاهش یافت و قیمت لوله‌های داربست، صنعتی، گازی و سایر لوله‌ها در اکثر کارخانه‌ها حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

مطالعه بیشتر: قیمت میلگرد در مشهد

قیمت آهن آلات از تاریخ 13/12/1401 الی 18/12/1401

قیمت میلگرد مشهد
فروکش کردن هیجانات بازار و کاهش قیمت‌ آهن آلات در پایان هفته گذشته، به دلیل اتصال گاز به صنایع فولادی و بازگشت برخی واحدها به مدار تولید، کاهش التهابات بازار ارز و ابلاغ دستورالعمل جهت کنترل بازار اتفاق افتاد. انتظار می‌رود که حباب منفی قیمت‌ها به‌تدریج کاهش پیدا کند.

بعد از کاهش قیمت آهن آلات و جو روانی بازار، قیمت میلگرد آجدار در برخی از کارخانه‌ ها ثابت ماند و در برخی دیگر کاهش چشمگیری داشت. به طوری که هر کیلو میلگرد با قیمت روز به کانال ۲۵ هزار تومانی بازگشت.

اصلاح نسبی بازار ارز یکی از عوامل اصلی برای فروکش کردن التهابات قیمت آهن آلات بود. همچنین، فروکش کردن التهابات نرخ دلار نیز به دلیل عوامل متعددی اتفاق افتاد، از جمله اثر روانی منفی اخبار و اتفاقات سیاسی کشور. با این حال، سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی اتمی، رافائل گروسی، به تهران و خروجی مذاکرات ممکن است نتواند در کاهش نوسانات نرخ دلار تأثیر بسزایی داشته باشد. به طور کلی، مسائل سیاسی هفته جاری ممکن است در تعیین روند نوسانات بازار آهن در آینده تأثیرگذار باشند.

مطالعه بیشتر: قیمت تیرآهن در مشهد

قیمت آهن آلات از تاریخ 20/12/1401 الی 25/12/1401

با توجه به فعالیت‌های بازار آهن در هفته گذشته، در هفته سوم بازار آرام و بدون هیجانات بود. با این حال، با توجه به جریانات سیاسی جاری، ممکن است که در آینده نوساناتی در بازار آهن وجود داشته باشد. سفر گروسی به تهران و خروجی مثبت این دیدار، اثراتی در بازار ارز پدید آورد. در پایان هفته، با دیدن سایر جریانات سیاسی و سیگنال‌های آن، می‌توان پیش بینی کرد که نمودار بازارهای مالی چگونه خواهد بود.

در بازار آهن نیز همانند بازارهای دیگر، تصمیم‌گیری بین خریداران و فروشندگان بر اساس عوامل مختلفی از جمله تقاضا و عرضه، نوسانات قیمت، اطلاعات و اخبار مرتبط با صنعت آهن و بسیاری عوامل دیگر صورت می‌گیرد. در شرایطی که بازار با کاهش قیمت‌های چشمگیری مواجه است، برخی از افراد ممکن است در برابر این کاهش‌ها مقاومت کنند و سعی کنند با صبر و نظاره، نرخ کاهش قیمت‌ها را به درستی تشخیص دهند و در زمان مناسب خریداری انجام دهند. همچنین برخی دیگر از افراد ممکن است منتظر بمانند تا قیمت‌ها به کف برسند و سپس خریداری انجام دهند. با این حال، تشخیص دقیق و به موقع نرخ کف قیمت‌ها در بازار آهن نیازمند آگاهی کافی درباره عوامل مؤثر در این بازار و دنبال کردن روند قیمت‌ها و اخبار مرتبط با آن است.

قیمت آهن آلات از تاریخ 27/12/1401 الی 29/12/1401

قیمت ناودانی مشهدعواملی از جمله پایان فصل سرما، رفع محدودیت مصرف گاز در صنایع فولادی و نتایج مثبت سفر گروسی به تهران که باعث کاهش چشمگیری در بازار ارز شده است نشان می دهد که بازاری آرام تا پایان سال برقرار است.

در واقع، پیش‌بینی درست در بازار آهن، یکی از ابزارهای مدیریت ریسک در صنایع فولاد و صنایع وابسته به آن است. این پیش‌بینی به مدیران و کارآفرینان کمک می کند تا در برابر تغییرات بازار آهن اقدامات مناسبی را انجام دهند و همچنین به سرمایه‌گذاران کمک کرده تا ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش و سود بیشتری را به دست آورند. به طور کلی، پیش‌بینی کردن در این بازار یک ابزار مهمی است که در تصمیم‌ گیری و برنامه ‌ریزی در صنایع فولاد و صنایع وابسته به آن ضروری است.

برای بروز نوسانات قیمت آهن آلات، عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شود که بررسی آن ‌ها در تحلیل بازار ضروری است؛ این عوامل شامل نرخ ارز، نرخ تورم، عرضه و تقاضا، بورس کالا، انرژی و سوخت صنایع، قیمت مواد اولیه، هزینه حمل آهن و… می‌باشند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497