اخبار آهن آلات در تاریخ فروردین 1400

قیمت آهن آلات فروردین 1401

همانطور که مشاهده کردیم در هفته‌های پایانی سال 1400 قیمت آهن آلات مشهد با التهابات افزایشی نامنظم همراه بود که برخی شرکت‌ها نرخ محصولات را افزایش می‌دادند که این افزایش تحت تاثیر عوامل خارجی بودند. با توجه به اینکه دو هفته از شروع سال جدید گذشته است، بازار آهن و فولاد نیمه تعطیل است؛ به عبارتی خرید و فروش آهن یا حتی اعلام قیمت چندانی مشاهده نمی‌شود. افزایش نرخ آهن آلات در این روزها دیده شد که آن هم در بخش‌های خصوصی بود. با شروع فعالیت بازارها قیمت آهن آلات مشهد با افزایش همراه بود. به گزارش آهن پرایس یکی از عوامل افزایش نرخ آهن آلات افزایش قیمت مواد اولیه است. یکی دیگر از عوامل افزایش بازار آهن شروع فصل گرما و آغاز فعالیت‌های عمرانی و ساخت و سازها است.

مطالعه بیشتر: اعلام قیمت لحظه ای قیمت آهن در مشهد

قیمت آهن مشهد
با نزدیک شدن به روزهای پایان هفته قیمت آهن آلات مشهد روند آن ثابت شد و در روزهای گذشته آنچه در بازار مشاهده می‌شد کاهش یافت بیشتر شرکت‌ها تمایل بیشتری به ثبات قیمت داشتند. در حال حاضر با وجود اتفاقاتی که در حال رخ دادن است از جمله نبود تقاضا ابهام و بلاتکلیفی مذاکرات وین و انبار کردن محصولات شاهد کاهش کمی از قیمت ها و یا افزایش جزئی و تدریجی مقاطع فولادی هستیم. اما فاکتورهای زیادی وجود دارد که نشان دهنده روند افزایشی قیمت آهن مشهد را دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قطعی برق در هفته‌های پیش رو بالا رفتن قیمت دلار و بهبود اوضاع صادرات و افزایش قیمت‌های جهانی اشاره کرد.

در پایان هفته قیمت میلگرد مشهد در بیشتر مبادی فروش ثابت بود و در این بین تعدادی از کارخانه‌ها حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت اولیه داشتند و برخی از شرکت‌ها حدود ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند. قیمت نبشی و ناودانی مشهد مانند دیگر محصولات فولادی ثابت بود قیمت تیرآهن مشهد در بخش کیلو فروشی ثابت بود.

اخبار آهن آلات در تاریخ 20/01/1401 و 25/01/1401

قیمت آهن آلات مشهد
قیمت آهن آلات مشهد در نخستین روز هفته نوسانات زیادی را داشت در ابتدای روز قیمت‌ها کاهش داشت اما با تحت تاثیر قرار گرفتن بورس کالا شرکت‌ها قیمت دوم خود را اعلام کردند و افزایش محصولات فولادی به ویژه در میلگرد آجدار مشاهده شد. این روزها بازار محصولات فولادی پیچیده شده است به طوری که برخی از شرکت‌ها تحت تاثیر کوچک‌ترین محرکی چندین بار قیمت های خود را اصلاح می‌کنند یا حتی مشاهده شده پس از اعلام قیمت فروش خود را می‌بندند. با همه اینها در بخش تقاضا تمایلی برای خرید محصولات فولادی مشاهده نمی‌شود و به نوعی همه نظاره گر هستند. قیمت میلگرد در ابتدای نخستین روز هفته کاهش ۵۰ الی ۳۵۰ داشت. اما پس از تاثیر گرفتن از بورس کالا مجدد افزایش ۱۵۰ الی ۳۰۰ تومانی این محصول نظاره‌گر بودیم.

در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه قیمت آهن مشهد در مبادی فروش تغییر چندانی نداشتند. اما در بازار آهن به ویژه قیمت میلگرد مشهد نوسانات متعددی مشاهده شد. اما به طور کلی فضای بازار ثابت و ساکن بود برخلاف آنچه که در بازار آهن رخ می‌دهد یا اخباری که ممکن است سبب نوسانات متعددی در این بازار شود مسئله‌ای که بسیار مهم است کمبود تقاضای مصرف است. فروشندگان آهن به دنبال تحرک در این بخش از بازار هستند یکی از عواملی که اخیراً در مرکز توجهات قرار گرفته احتمال قطعی برق است که با توجه به سال‌های گذشته اگر مجدد اتفاق بیفتد به افزایش قیمت محصولات فولادی مشهد منجر خواهد شد. چراکه قطعی برق موجب کمبود مواد اولیه و به دنبال آن کاهش تولید مقاطع فولادی خواهد بود به گزارش آهن پرایس این افزایش قیمت‌ها پیش از جریان قطعی برق روی داده است که قطعاً عوامل مختلفی به این افزایش‌ها دامن زده‌اند.

قیمت میلگرد مشهد
طبق اظهارات سخنگوی صنعت برق کشور مصطفی رجبی امسال برق صنایع فولادی قطع نخواهد شد و افزایش قیمت محصولات فولادی مشهد در حالی‌که قطعی رخ نداده است توجیهی نخواهد داشت او همچنین اظهار کرد وزارت نیرو در تلاش است به رغم کمبودها و محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد بدون قطعی برق بخش خانگی برق صنایع تولید فولاد را تأمین کند و در پایان تاکید کرد هیچ گونه قطعی برق در فصل بهار رخ نخواهد داد. در روزهای پایانی هفته قیمت آهن آلات مشهد ثابت بود و در سردرگمی ناشی از سیاست‌ها و تصمیمات مسئولان دچار رکود عمیقی بود به جز در مواردی قیمت‌ها تغییری نکرد در حالی که همچنان بازار تقاضا بیرونم بود.

در برخی از شرکت‌ها قیمت میلگرد آجدار در ابتدای فروش ثابت اعلام شد. این ثبات قیمت در دیگر محصولات فولادی مشاهده شد به طوری که قیمت ناودانی و نبشی مشهد در همه مبادی و فروش بدون تغییر بود و فقط کاهش ۱۵۰ تومانی در یک شرکت اعلام شد. قیمت تیرآهن در مشهد در بخش کیلویی ثابت بود و در بخش شاخه فروشی حدود ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

اخبار آهن آلات در تاریخ 27/01/1401 و 31/01/1401

قیمت تیرآهن مشهد
هفته آخر فروردین ماه در حالی شروع شد که قیمت آهن مشهد با کاهش نسبی همراه بود. پس از نوساناتی که در هفته‌های گذشته مشاهده شد مدتی قیمت آهن مشهد ثبات داشت و سرانجام روز گذشته مقاومت شکسته شد و قیمت بیشتر محصولات فولادی کاهش یافت. در این روزها بازار آهن و فولاد در ابهاماتی فرو رفته و کاهش تقاضای مصرفی در جهت اصلاح قیمت‌ها دیده می‌شود.

از طرفی دیگر آهن فروشان بر موضع خود ایستاده و قیمت‌های اعلام شده را کاهش نمی‌دهند. در آخرین روز هفته فروردین ماه قیمت میلگرد آجدار مشهد برخلاف نوسانات عمدتا ثابت اعلام شد. قیمت نبشی و ناودانی مشهد هم اکثر شرکت‌ها ثبات قیمت داشتند. فقط در برخی شرکت‌ها افزایش 200 تومانی اعلام شد. به گزارش آهن پرایس بازار آهن همچنان درگیر عوارض صادرات است. طبق اظهاراتی که گفته شده است در فصل گرما ساخت مسکن افزایش می‌یابد و احتمال دارد قیمت محصولات فولادی مشهد بیشتر از آنچه که مشاهده می‌شود افزایش یابد و همچنین با احتمال خاموشی همچون سال‌های گذشته قطعا با کاهش تولید و افزایش قیمت آهن مشهد همراه خواهد بود.

رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران اظهار کرد که یکی از علل افزایش قیمت محصولات فولادی در اواخر سال گذشته افزایش قیمت محصولات اولیه از جمله شمش در بورس کالا بود. اوضاع بازار آهن چند وقتی است که آشفته و بلاتکلیف است و روزهای مبهمی را سپری می‌کند و در روزهایی که انتظار می‌رفت خرید آهن آلات بالا باشد متقاضی در انتظار اصلاح قیمت‌ها و تعیین تکلیف بازار بود. در حال حاضر مبنای قیمت آهن مشهد شفاف نیست و بیشتر موجب بلاتکلیفی بازار خواهد شد و اگر اساس قیمت گذاری طبق روال قبل باشد نرخ محصولات داخلی افزایش خواهد یافت. در پایان امیدواریم که از مطالعه این مقاله که توسط دپارتمان طراحی سایت اتود تهیه سده است، لذت برده باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497