اخبار قیمت آهن آلات از تاریخ آبان ماه

اخبار قیمت آهن آبان ماه

اخبار قیمت آهن آلات از تاریخ 01/08/1401 الی 05/08/1401

در اولین روز آبان ماه قیمت آهن آلات در قسمتی از بازار با نوسانات افزایشی همراه بود و تعدادی از کارخانه‌ ها محصولات خود را بدون تغییر قیمت به بازار عرضه کردند. در ابتدای روزهای آبان ماه برخی قیمت ‌سازی ‌های دستوری در بورس کالا را مشاهده شد. این شرایط نتیجه خوبی برای آهن ‌فروشان ندارد، آن ها در خرید محصولات فولادی مردد و مستأصل هستند به این علت که اگر قیمت ‌های دستوری ریزش کنند در این بازار بی‌رونق دچار ضرر و زیان خواهند شد.

گزارش ‌ها از انجمن جهانی فولاد نشان می دهد که کشور چین علی رغم اینکه خود بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده جهان است به علت رکودی که در بخش املاک وجود دارد، با کاهش ۴ درصدی مصرف مواجه شده است.

در شرایطی که اتحادیه اروپا دچار بحران کمبود انرژی است، در ایران با کمبود مصرف فولاد مواجه هستیم که این اتفاق در سال آینده نیز احتمالا ادامه خواهد داشت. از طرفی با توجه به اوضاع جنگ بین روسیه و اوکراین، تحریم ‌هایی علیه روسیه وضع شده است که اقتصاد آن تحت‌الشعاع قرار گرفته است که نتیجه آن احتمال کاهش ۱۰ درصدی مصرف فولاد در این کشور خواهد بود.

اما در نقطه مقابل آن برخی کشورها از جمله هند و ایالات متحده چشم‌انداز روشن‌تری دارند. به این علت که تا پایان سال آینده رشد مصرف را تجربه خواهند کرد. با نزدیک شدن به پایان هفته سکون و ثبات بیشتری در قیمت آهن آلات مشاهده شد و قیمت روز آهن آلات در ابتدای فروش نوسانات قابل توجهی نداشت، اما برخی از کارخانه‌ها نوسانات پراکنده‌ای داشتند.

مطالعه بیشتر: اعلام لحظه ای قیمت آهن در مشهد

اخبار قیمت آهن آلات از تاریخ 07/08/1401 الی 12/08/1401

قیمت اهن مشهددر شروع هفته دوم آبان ماه قیمت آهن آلات در غالب حوزه های بازار آهن با ثبات شروع شد. تقاضا ضعیف و اکثر جمع آوری نقدینگی تاجران از کف بازار با نقد کردن LC مشاهده شد. در طی هفته قیمت آهن آلات در اکثر کارخانه ها تغییری مشاهده نشد. اما در کارخانه های میلگرد ذوب آهن اصفهان، فایکو و میلگرد بافق یزد کاهش ۵۰ الی ۲۰۰ هزار تومانی داشتند.

همان طور که مشاهده می کنیم این روزها بازار و فعالان اقتصادی از جهت های مختلفی تحت فشار قرار گرفته اند. از جمله این موارد فشارهای مالیاتی و سیاست ‌های انقباضی است. در زمینه کاهش تورم عدم ارائه وام بانکی شاید سیاست درستی باشد اما این امر به تنهایی روش کارآمدی برای کاهش تورم نخواهد بود.

در بازار نقد کردن مقاطع فولادی منجر به خروج میلیاردی سرمایه در گردش از بازار به سوی بازار بدهی شده که با این روش نیاز مالی شرکت ها را تأمین می‌کنند. این کار با شروع فصل سرما و کاهش مصرف فولاد، اعتراضات سراسری اخیر و قطعی اینترنت در کشور در کنار مسائلی مانند فشار مالیاتی و رکود عمیق بازار مسکن مصادف شده که به رکود شدید و عمیقی در بازار آهن و فولاد ختم شده است.

در منتهی به آخر هفته دوم تقاضای مصرفی آهن آلات همچنان پایین بود اما در مبادی فروش، پروفیل آهن با افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومانی همراه بود که این امر از نوسانات افزیشی قیمت دلار منشا می گیرد.

مطالعه بیشتر: قیمت تیر آهن در مشهد

اخبار قیمت آهن آلات از تاریخ 14/08/1401 الی 19/08/1401

قیمت میلگرد مشهددر ابتدای روز از هفته سوم آبان ماه همانند هفته گذشته قیمت آهن آلات نوسانات افزایشی داشت. علت این نوسانات به تأثیر از روند صعودی قیمت دلار ایجاد شده است. فقط برخی از کارخانه ها قیمت ثابت محصولات خود را اعلام کردند.

در این هفته روند قیمت آهن آلات همسو با نرخ دلار افزایشی بود. در اغلب کارخانه‌ ها قیمت میلگرد آجدار کاهش ۵۰ الی ۴۰۰ تومانی داشت. پایین ترین قیمت پیشنهادی میلگرد استاندارد در روزهای گذشته 600/15 الی 800/15 تومان اعلام شد. در حالی که پایان هفته گذشته حدود ۱۵ تا ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان بود.

در حالی که قیمت‌ ها در بازارهای جهانی همچنان روندی نزولی دارد، قیمت آهن آلات داخلی درحال افزایش است. قیمت میلگرد صادراتی چین در هر تن از ۵۵۸ دلار به ۵۴۴ دلار کاهش یافته است. میلگرد صادراتی ترکیه بین ۶۵۹ الی ۶۶۵ دلار اعلام شد که در نهایت با کاهش کمی به ۶۴۵ دلار در هر تن رسید.

مطالعه بیشتر: قیمت میلگرد در مشهد

اخبار قیمت آهن آلات از تاریخ 21/08/1401 الی 26/08/1401

قیمت ناودانی مشهددر شروع هفته آخر آبان ماه قیمت آهن آلات با ثبات شروع شد. تعداد زیادی از مبادی فروش با کاهش قیمت داشتند و بازار آرام بود.

معاون بازرگانی گروه ملی فولاد صنعتی یزد، محمدرضا صادقی در زمینه قیمت گذاری دستوری محصولات فولادی چنین اظهار کرد که در تعیین قیمت محصولات فولادی دخالت دولت کارآمد نیست و بهتر است که قیمت آهن آلات و فولاد بر طبق سیستم عرضه و تقاضا تعیین شود.

او در ادامه افزود به نظر می‌رسد بهترین روش قیمت گذاری بر طبق سیستم بازار است و بهتر آن است که بازار مشخص ‌کننده قیمت محصولات باشد. سیستم قیمت گذاری نیز تحت تأثیر کاهش یا افزایش میزان عرضه است بنابراین تعیین قیمت دستوری چاره کار نیست. همچنین افزود در صورتی که میزان عرضه کاهش بیابد اما تقاضا زیاد باشد، قیمت‌ها نیز افزایشی خواهد شد باز هم در چنین شرایطی قیمت گذاری دستوری نمی‌تواند راهگشا باشد.

همچنین معاون بازرگانی گروه ملی فولاد صنعتی یزد افزود: قیمت گذاری دستوری معمولا بر مبنای تقاضا است. به عنوان مثال اگر تقاضا برای مواد اولیه مانند سنگ آهن افزایشی باشد به‌ ناچار قیمت‌ ها افزایشی خواهد شد و مصرف‌کننده به اندازه ای پیشنهاد خرید می‌دهد تا بتواند مواد اولیه خود را خریداری کند.

با نزدیک شدن به پایان هفته سوم بازار کاملا آرام بود و فعالیت بازار آهن و فولاد تقریبا به حاشیه رفت. اکثر مبادی فروش قیمت‌ آهن آلات را ثابت اعلام کردند و میزان معاملات هم در کمترین حالت ممکن بود.

مطالعه بیشتر: قیمت ناودانی در مشهد

اخبار قیمت آهن آلات از تاریخ 28/08/1401 الی 30/08/1401

قیمت نبشی مشهد

قیمت نبشی مشهد و ناودانی ایرانی و اروپایی در بیشتر شرکت‌ ها ثابت اعلام شدند. در نبشی شکفته کاهش ۳۰۰ تومانی مشاهده شد. در یک ماه گذشته، نبشی ضخامت ۳ کارخانه ناب تبریز نوسانات متغیری داشت. ابتدا حدود 150/17 تومان اعلام شد. در اواسط آبان ماه افزایش تدریجی به ۱۸ هزار و ۵۰ تومان رسید و پایان ماه نیز ثابت بود.

قیمت آهن آلات از جمله تیرآهن نیز ثابت اعلام شد و فقط در چند کارخانه از جمله تیرآهن ذوب آهن اصفهان و فولاد یزد ۱۰ الی ۸۰ هزار تومانی کاهش مشاهده شد. اما انواع ورق ‌ها نوسانات متعددی داشتند. در چند کارخانه از جمله فولاد مبارکه و اکسین ورق سیاه و انواع آن کاهش ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومانی داشتند و کارخانه گیلان نیز افزایش قیمت داشت. اما تعدادی از شرکت‌ ها نیز بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497