اخبار قیمت آهن آلات در اردیبهشت ماه 1402

اخبار قیمت آهن اردیبهشت ماه 1402

اخبار قیمت آهن آلات از تاریخ 02/02/1402 تا 07/02/1402

اخبار قیمت آهن اردیبهشت ماه
بعد از تعطیلات عید فطر اولین روز کاری بازار آهن با افزایش قیمت آهن آلات همراه بود. تمامی زیر مجموعه بازار آهن حدود 1000 تومان افزایش در قیمت خود داشتند و برخی از مبادی فروش نرخ آن ها تغییر نکرد و ثابت بود.

تأثیر افزایش قیمت در بازار آهن به دلیل عرضه‌های اعتباری و افزایش التهابات فعلی است. این افزایش قیمت، موجب افزایش نرخ برخی محصولات و گسترش کانال‌های بازار بالاتر شده است. به عنوان مثال، قیمت تیرآهن به ۵ کانال بالاتر افزایش یافته و قیمت میلگرد نیز ۳ کانال بالاتر جابجا شده است. به همین دلیل، بازار به صورت جدی وارد فاز مقاومت شده و انتظار می‌رود این وضعیت برای مدتی ادامه یابد.

با توجه به تصمیماتی که در نشست مشترک وزارت صمت و اقتصاد و بورس کالا اتخاذ شد، در زمان کوتاه ممکن است شاهد کاهش مقداری از التهابات بازار و اصلاح نسبی قیمت‌ها بود. با این حال، این تصمیمات نمی‌توانند به معنای بازگشت قیمت میلگرد به سطح ۲۲ هزار تومان باشند.

افزایش تورم و انتظارات تورمی کشور تا پایان سال یکی از دلایلی است که می توان جهت افزایش تقاضا از عرضه های اعتباری بورس کالا نسبت داد. از همین رو برخی از بازاریان معتقدند با توجه به اوضاع کشور و تصمیماتی که ناگهانی اتخاذ می شود و روند بازار را تغییر می‌دهد، بعید است تا پایان سال کاهش چشمگیری اتفاق بیفتد. به همین دلیل افراد ترجیح می ‌دهند در همین سطح قیمتی خرید خود را انجام دهند.
نکته مهمی که وجود دارد این است که در حال حاضر افزایش قیمت محصولات اولیه و محصولات پایین‌ دست در بازار داخلی مشاهده می شود و قیمت ‌های جهانی و نرخ محصولات صادراتی به طور قابل توجهی کاهش یافته ‌اند. این وضعیت منجر به بهبود صرفه اقتصادی صادرات محصولات شده و تقاضای مصرفی نیز به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

اگر سیاست‌ها تغییر نکند و دستورالعمل جدیدی ابلاغ نشود و اتفاق خاصی در کشور رخ ندهد، امکان کاهش قیمت آهن آلات و اصلاح قیمت میلگرد آجدار و دیگر محصولات فولادی در هفته های بعد وجود دارد. با این حال، باید توجه داشت که بازگشت به کانال‌های پایین‌تری که در اخبار آهن آلات فروردین ماه مشاهده شده بود، به نظر کمی غیرممکن می‌رسد.

مطالعه بیشتر: اعلام لحظه ای قیمت آهن در مشهد

اخبار قیمت آهن آلات از تاریخ 09/02/1402 تا 14/02/1402

قیمت آهندر مشهددر ابتدای هفته قیمت آهن آلات و فولاد عمدتا ثابت و آرام گزارش شد اما در برخی مبادی فروش ها کاهش ‌ها و تخفیفات هم مشهود بود. به طور کلی معاملات چندان رونق نداشت و به طور کلی فضای بازار آرام گزارش شد.

در اخبار قیمت آهن آلات فروردین ماه قیمت میلگرد به کانال 22 هزار تومان رسید. اما در هفته های آخر به دلیل افزایش قیمت آهن، قیمت میلگرد دوباره به سطح ۲۷ هزار تومان بازگشت. با توجه به نوسانات قیمت میلگرد در روزهای گذشته قیمت میلگرد در همان محدوده گزارش شد.

در دو هفته ابتدای سال نرخ میلگرد کانال ۲۲ هزار تومان نیز رسید اما به دنبال از سرگیری افزایش قیمت آهن در دو هفته گذشته دوباره به کانال ۲۷ هزار تومانی بازگشت و با توجه به نوسانات افزایشی جسته و گریخته‌ای که روز گذشته نیز مشهود بود، قیمت میلگرد در همان محدوده قیمتی گزارش شد. علاوه ‌بر همه موارد ذکر شده در بالا با در نظر گرفتن کاهش حجم آهن اسفنجی و برکناری وزیر صمت و رشد نرخ دلار، احتمالاً قابل پیش‌بینی است که رشد قیمت آهن آلات ادامه یابد.

در پایان این هفته قیمت ورق سیاه نیز بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشت و ورق سیاه گیلان و کاویان هم قیمت آن ها ثبات بود. نرخ ورق رنگی، روغنی و گالوانیزه تغییری در قیمت خود نداشتند.
برخی از کارخانه ها قیمت تیرآهن شاخه ای از 50 تا 100 تومان اصلاح داشت و دیگر مبادی فروش قیمت ها تغییری نکردند. در این بین قوطی آهن 200 تا 300 تومان افزایش داشت و برخی شرکت ها کاهش جزئی در قیمت آن ها مشاهده شد.

لوله های داربستی، مبلی، صنعتی و سایر لوله‌ها در پایان این هفته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند. در همین راستا اکثر کارخانه‌ها نبشی، انواع ناودانی و سپری بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته و دیگر شرکت ها تغییری در نرخ این محصولات نداشتند.

به طور کلی در پایان هفته دوم اردیبهشت برخلاف نوسانات افزایشی روند بازار آرام بود که یکی از دلایل آن می تواند مربوط به اصلاح نرخ دلار باشد.

مطالعه بیشتر: اعلام لحظه ای قیمت میلگرد در مشهد

اخبار قیمت آهن آلات از تاریخ 16/02/1402 تا 21/02/1402

قیمت میلگرد مشهد
با نوسانات بازار ارز، اصلاح نرخ محصولات فولادی در اکثر بازارهای فروش مشاهده شد. و قیمت میلگرد آجدار، که پیشرو در نوسانات سایر محصولات بود، به سطح کانال ۲۵ هزار تومانی کاهش یافت.

همان طور که مشاهده شد از ابتدای سال تا به الان بازار آهن نوسانات جسته گریخته ای را پشت سر گذاشته است. در ابتدای هفته سوم اردیبهشت ماه قیمت آهن آلات روند کاهشی به خود گرفته و تقاضای چندانی در بازار مشاهده نمی شود. به گفته بازاریان، بازار قفل شده و خرید و فروشی انجام نمی شود.

تحلیل گران معتقدند با توجه به آنچه که در بازار آهن مشاهده می‌شود نوسانات سینوسی و زیگزاگی است و از ابتدای سال تا به الان روند ثابتی نداشته ، اما با این حال انتظار می رود با در نظر گرفتن مجموع مؤلفه‌ های بنیادین و عدم رخداد جدید، تا پایان اردیبهشت قیمت‌ها ثابت باشند. اما با این حال باید نظاره گر بود که روند معاملات بورس کالا به چه صورت خواهد بود.

مطالعه بیشتر: اعلام لحظه ای قیمت نبشی در مشهد

اخبار قیمت آهن آلات از تاریخ 23/02/1402 تا 31/02/1402

قیمت نبشی در مشهددر نخستین روز هفته آخر اردیبهشت ماه بازار آهن و فولاد روند آرامی داشت و تغییرات قیمت ها ثابت بود. در برخی شرکت‌ ها بازار میلگرد با افزایش ۳ درصدی نرخ آهن اسفنجی افزایش جزئی داشت.

تحلیل گران معتقدند اگر قیمت میلگرد آجدار کمی زیاد شود ممکن است بازار دوباره با مقاومت تقاضا مواجه شود. در حالی که برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به وضعیت فعلی بازار داخلی و قیمت های اعلام شده با در نظر گرفتن فاکتورهای اساسی و وضعیت اقتصادی کشور، زمان خوبی برای خرید به نظر می رسد. اما پیشنهاد می شود به دور از هیجانات تصمیم گرفته و اقدام به تهیه محصول خود کنید.

قیمت آهن آلات در حال کاهش است و احتمال وجود موج ریزش در هفته دوم خرداد وجود دارد. این روند کاهش قیمت به عوامل متعددی از جمله سهمیه‌بندی برق صنایع فولادی، افزایش قیمت جهانی فولاد و محصولات صادراتی ایران بستگی دارد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497