اخبار قیمت آهن آلات در بهمن ماه

قیمت آهن در مشهد

قیمت آهن آلات از تاریخ 01/11/1401 الی 06/11/1401

اخبار قیمت آهن آلات در بهمن ماه

در اولین روز هفته بهمن ماه با تغییر بازار ارز قیمت آهن آلات دوباره تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفت. طبق آنچه که مشاهده شد متقاضی مصرفی زیادی هم در بازار مشاهده نشد اما قیمت ها در بازار آهن با شدت زیادی رو به رشد بود. به طوری که در برخی از کارخانه ها شاهد افزایش 1000 تومانی آن ها بودیم. در پایان هفته با ریزش نرخ دلار اغلب زیر مجموعه ‌های بازار آهن آلات تا حدی اصلاح قیمت داشتند و حباب قیمت آهن آلات اندکی کم شد.

به طور کلی در هفته اول بهمن ماه قیمت آهن آلات حرکت صعودی داشت اما در بازارهای پروفیل، ناودانی و نبشی افزایش قیمت آن شیب تندتری داشت. در پی این آشفتگی بازار آهن و فولاد به سطوح قیمتی جدید، متقاضی مصرف را با مقاومت جدی روبه‌رو کرده است.

عوامل زیادی که روند کلی نوسانات بازار آهن را تعیین می‌کنند می توان به بحران انرژی، مواد اولیه، عرضه‌های بورس کالا، حجم عرضه محصولات و قیمت‌های جهانی اشاره کرد. اما در حال حاضر علاوه ‌بر تقاضا، قیمت دلار بیش از هر عامل دیگری بر بازار آهن تاثیر دارد. به عبارتی می توان گفت همه بازارهای ما تحت تاثیر دلار قرار دارند.

مطالعه بیشتر: اعلام لحظه ای قیمت آهن در مشهد

قیمت آهن آلات از تاریخ 08/11/1401 الی 13/11/1401

قیمت آهن مشهد

در هفته گذشته مشاهده کردیم که بازار آهن پرتلاطم بود اما در پایان هفته بازار نسبتا آرام بود و قیمت آهن آلات در مسیر ثابتی قرار گرفت. به عبارتی دیگر می توان چنین گفت که بیشتر متقاضیان محصول مورد نیاز خود را قبل از اوج ‌گیری قیمت‌ ها خریداری کرده ‌اند و بیشتر محصول خود را در انبار نگهداری کرده و یا از کارخانه ها پیش خرید کرده اند و نظاره گر روند قیمت آهن و فولاد می باشند.

افراد نظاره گر نقدینگی لازم را برای خرید محصول ندارند و معاملاتی هم که در بازار مشاهده می شود مربوط به معاملات اعتباری بورس کالا می باشد. در هفته دوم بهمن ماه روند ثابتی در بازار قیمت آهن آلات مشاهده شد اما تقاضای زیاد و چشمگیری در بازار مشاهده نشد و فعالان بازار در این حوزه مشاهده گر بازار هستند. قیمت دلار و بحران گاز از مهم ترین مولفه های محرک بازار قیمت آهن آلات بود

علاوه بر نوسانات ارزی و کمبود انرژی که از عمده‌ترین مشکلات فعلی بازار است، موضوع عرضه‌ های اعتباری محصولات بورس کالا نیز از دیگر عواملی است که منجر به افزایش فاصله قیمت واقعی محصولات بر پایه معاملات نقد شده است. در پایان هفته قیمت روز نبشی مشهد ، قیمت ناودانی مشهد ثابت اعلام شد اما در برخی از شرکت ها افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی داشتند. قیمت تیرآهن همچنان روند صعودی داشت و هر شاخه تیرآهن بین ۲۰ الی ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

قیمت میلگرد در پایان هفته در بیشتر مبادی فروش همچنان حدود ۵۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. اما برخی از شرکت‌ ها ثبات قیمت داشتند و برخی نیز تخفیف جزئی ارائه دادند. قیمت میلگرد آجدار حدود ۱۹ هزار و ۸۰۰ تا ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد و قیمت متوسط این محصول نیز حدود ۲۰ هزار و ۵۸۵ تومان بود.

قیمت آهن آلات از تاریخ 16/11/1401 الی 20/11/1401

قیمت میلگرد در مشهد

در هفته های گذشته افت شدید تقاضا در بازار آهن مشاهده شد. در چندین هفته اخیر به دنبال افزایش قیمت‌های متوالی ظرفیت خرید به طور چشمگیری تخلیه شده است.

تحلیل گران معتقدند که واحدهای فولادی پس از گرمی هوا و پایان فصل سرما به عرصه تولید باز خواهند گشت و در بخش عرضه احتمالا فراوانی محسوسی بروز خواهد کرد که ممکن است روند بازار را تحت تأثیر خود قرار دهد.

دو عامل پایان یافتن قطعی گاز و بازگشت روند ثابت در بازار، فشار بیشتر عرضه را مشاهده خواهیم کرد. چرا که با توجه دو ماه گذشته با افزایش مداوم قیمت ها رو برو بوده ایم و تقاضا در بازار کم بود و خریداران محصول خود را قبل از اوج قیمت ها خریداری کرده و به محض امنیت شروع به تخلیه انبارها کرده و این امر فشار عرضه افزایش می یابد.

بنابراین پس از بازگشت ثبات و آرامش در بازار، فشار عرضه و رکود شدید دور از انتظار نخواهد بود. با توجه به روند افزایشی نرخ مواد اولیه و قیمت جهانی فولاد و تداوم نوسانات التهابی بازار ارز دور از انتظار خواهد بود که در کوتاه مدت قیمت آهن آلات اصلاح شود. چرا که عبور نرخ دلار از 45 هزار تومان احتمالا اثرات افزایش عرضه را خنثی کند.

در پایان هفته سوم بهمن ماه بازار آهن فولاد روند افزایشی خود را حفظ کرده و بسیاری از شرکت ها در مبادی فروش نرخ محصولات خود را افزایش دادند اما تعداد کمی از کارخانه ها و شرکت ها قیمت های خود را ثابت نگه داشتند اما کفه سنگین بازار به نفع افزایش قیمت آهن آلات بود.

در پایان هفته بازار میلگرد آجدار 500 تومان، هر شاخه تیرآهن حدود 10 الی 20 هزار تومان افزایش قیمت داشت. افزایش 200 الی 600 تومان برای قوطی پروفیل مشاهده شد. قیمت پروفیل ۲ میلی متری بین ۳۲ الی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شد.

مطالعه بیشتر: اعلام لحظه ای قیمت میلگرد در مشهد

قیمت آهن آلات از تاریخ 23/11/1401 الی 30/11/1401

قیمت ناودانی در مشهد
نخستین روز آخرین هفته کاری بهمن ماه با افزایش چشمگیر قیمت‌ها در تمامی بازارهای مالی همراه بود و قیمت آهن آلات در همه زیرمجموعه‌ ها روند افزایشی داشت و اغلب محصولات سقف قیمتی جدیدی را تجربه کردند.

در هفته های گذشته همه بازارها کانال قیمتی جدیدی را تجربه کرده اند. کارشناسان معتقدند که در اسفند ماه محدودیت گاز کاهش پیدا می کند و روند بازار تولید آرام تر می شود. آن طور که از شواهد پیداست بازار قیمت آهن آلات اصلاح نخواهد شد و همچنان قیمت ها روند افزایشی خواهند داشت.

در بالا اشاره کردیم که عوامل زیادی وجود دارد که منجر به افزایش قیمت آهن آلات می شود اما در حال حاضر همه چیز دلار محور است و بدون توجه به سیگنال های ارسالی همچنان روند خود را طی می کنند.
در پایان هفته روند صعودی قیمت آهن آلات ادامه داشت اما در این بین برخی از شرکت در بخش میلگرد آجدار 500 الی 1000 تومان افزایش قیمت داشتند و طی چند روز گذشته 19 درصد رشد داشته است.

کف قیمت میلگرد در کانال ۲۵ هزار تومانی گزارش شد و حداکثر نرخ آن هم در نزدیکی کانال ۲۷ هزار تومانی قرار گرفت. در مقالات قبلی که در مهرماه منتشر شد اشاره کردیم که نرخ میلگرد آجدار 16 در کانال 16 هزار و 250 تومان اعلام شد. اما در پایان بهمن ماه حداقل قیمت آن 25 هزار تومان گزارش شد. به عبارتی سرعت رشد نرخ میلگرد بیش از سرعت رشد تورم کشور بود.

در بیشتر شرکت ‌ها قیمت آهن آلات در قوطی آهن ۳۰۰ تومان افزایش داشت، اما در برخی شرکت ها پروفیل ضخامت ۲ میلی متر در کانال ۳۷ هزار تومانی اعلام شد. در اکثر کارخانه ‌ها قیمت لوله صنعتی، مبلی، گازی و دیگر لوله ‌ها با افزایش ۳۰۰ تومانی همراه بودند.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497