اخبار قیمت آهن آلات در دی ماه

اخبار آهن آلات مشهد- دی ماه

قیمت آهن آلات از تاریخ 03/10/1400 الی 08/10/1400

قیمت آهن مشهدهمان طور که در هفته آخر آذرماه مشاهده کردیم قیمت آهن آلات با نوسانات چشمگیر همراه بود و افزایش قیمت محصولات فولادی با میزان معاملات روند معکوس داشت و روز به ‌روز میزان خرید و فروش کاهش یافت. در نخستین روز هفته اول قیمت تیرآهن در بیشتر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد. تنها در ذوب آهن اصفهان، تیرآهن نوسانات پراکنده‌ای بین ۱۰ الی ۱۰۰ هزار تومان داشت. همان طور که در اخبار قیمت آهن آلات در هفته اول آذرماه آذرماه دیدیم هر شاخه تیرآهن سایز ۱۴، 2 میلیون و ۸۱۰ هزار تومان قیمت داشت که تا پایان ماه نرخ این محصول به ۳ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید.

در دی ماه قیمت انواع ورق‌ ها ثابت بود و قیمت روز ورق آهن افزایش ۳۰۰ تومانی داشت و انواع ورق سرد تقریبا بدون تغییر قیمت عرضه شد. آنچه که از اوضاع بازار و روند معاملات دیده می شود تقاضای مصرفی در بازار داخلی ضعف شدید دارد و نرخ دلار رو به افزایش می باشد در نتیجه قیمت کالا تحت تاثیر قرار گرفته و افزایشی هستند. از سمتی دیگر تداوم قطعی گاز صنایع موجب کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا شد است که حاصل آن افزایش قیمت‌ ها در بازار داخلی است.

تحلیل گران معتقدند که با تداوم این روند شاهد بازگشت قیمت محصولات فولادی به نرخ محصولات در ابتدای سال خواهیم بود.

مطالعه بیشتر: اعلام لحظه ای قیمت آهن مشهد

قیمت آهن آلات از تاریخ 10/10/1400 الی 15/10/1400

قمیت ناودانی مشهدنخستین روز هفته دوم دی ماه نرخ ارز در بازار آهن و فولاد روند اصلاحی را در پی داشت. قیمت آهن آلات نوسانات متعددی داشت. برخی از شرکت ها در مبادی فروش رویکرد اصلاحی داشتند، برخی از آن ها قیمت ‌ها را تغییر نداده و برخی شرکت ها همچنان میل به افزایش قیمت داشتند.

کارشناس حوزه فولاد حسام‌الدین والی به ضعف شدید تقاضا در بازار آهن و فولاد اشاره کرد و اظهار داشت با توجه به اوضاع بودجه پروژه‌ های عمرانی افت شدید تقاضا و عدم استقبال از محصولات بورسی را شاهد هستیم که علت آن را نبود نقدینگی و تقاضا دانست. همچنین افزود در شرایطی که نرخ دلار بالاست و مواد اولیه با قیمت بالایی به فروش می‌رسند، شاهد اصلاح و کاهش قیمت مقاطع فولادی خواهیم بود.

والی همچنین اشاره کرد که کمبود انرژی به توقف تولید برخی شرکت ‌ها منجر شده است. در بخش‌ های خصوصی مشکلات بیشتری از جمله نبود نقدینگی و از طرفی نبود مواد اولیه نیز مشکلاتی در این بخش‌ ها ایجاد کرده است.

قیمت آهن آلات از جمله میلگرد آجدار بین ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومان کاهش داشت. کف قیمتی میلگرد حدود ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد و سقف قیمت آن نیز حدود ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان بود. در عمده مبادی فروش قیمت روز نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی ثابت اعلام شد اما بسیاری از کارخانه‌ ها ۲۰۰ الی ۴۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند. قیمت آهن آلات از جمله تیرآهن شاخه ‌ای در برخی از کارخانه‌ها با کاهش ۲۰ الی ۱۴۰ هزار تومانی همراه بود و بسیاری از کارخانه ها از جمله تیرآهن ظفربناب و ماهان تغییری در نرخ محصولات خود نداشتند.

در کارخانه‌های فولاد مبارکه و اکسین قیمت روز ورق آهن کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی به همراه داشت و دیگر گارخانه ها بدون تغییر قیمت بودند.

مطالعه بیشتر: قیمت ناودانی مشهد

قیمت آهن آلات از تاریخ 17/10/1400 الی 22/10/1400

قیمت میلگرد مشهد
همان طور که در هفته های گذشته مشاهده کردیم از روند نوسانات قیمت آهن آلات بر می‌آید که بازار آهن روند نسبتا معکوسی با بازار ارز در پیش داشته است. اتفاقات اخیر منجر به احتیاط بیشتر فروشندگان و افت چشمگیر تقاضا شده است. به دنبال واکنش اتحادیه اروپا احتمال دارد تحریم جدیدی علیه کشور وضع شود که به ‌طبع تبعات سیاسی آن بر بازار ارز تاثیر روانی خواهد داشت. به تحلیل گران معتقدند که تا پایان دی ماه نوساناتی در قیمت دلار مشاهده خواهیم کرد.

از جمله دلایل افزایش قیمت آهن آلات در بازار می توان به قطعی گاز که یکی از چالش ‌های تحریک قیمت ‌ها بود اشاره کرد. فولادسازان همچنان با کمبود گاز مواجه بوده و برخی با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت خود را ادامه می‌دهند در حالی که تغییر جدیدی در روند فعالیت آن ها صورت نگرفته است.

به طور کلی می توان گفت از عوامل مهم ایجاد روند فعلی بازار نرخ دلار می باشد و نسبت به قطعی گاز تأثیر بیشتری دارد. این امر نشان دهنده همبستگی این دو بازار نسبت به هم می باشد. به گفته آهن پرایس درحال حاضر دولت نمی‌تواند اقدام مؤثری در زمینه قطعی گاز انجام دهد، موظف است برای حفظ آرامش در بازار و تعدیل قیمت ‌ها، بازار ارز را کنترل کند.

از آنجایی که تقاضا ضعیف و موجودی انبارهای فولادی هم تکمیل است، درواقع بازار داخلی کمبود محصول ندارد. بنابراین می‌توان گفت عامل اصلی روند افزایشی در بازار آهن، نرخ دلار بوده که پس از اصلاح نرخ ارز، به تبع آن قیمت آهن و فولاد هم اصلاح خواهد شد.

مطالعه بیشتر: قیمت میلگرد مشهد

قیمت آهن آلات از تاریخ 24/10/1400 الی 30/10/1400

قیمت نبشی مشهدبسیاری از خریداران محصولات مورد نیاز خود را پیش‌خرید کرده این احتمال وجود دارد که در ماه آخر زمستان تقاضای چشمگری در بازار مشاهده نشود. به عبارتی دیگر می توان گفت خریدار دیگر نگرانی و ترس از افزایش قیمت ‌ها ندارد و در بازار فعالیتی ندارد.

برخی شرکت ها نوسانات افزایشی گزارش کردند در حالی که بسیاری از زیرمجموعه‌های بازار تغییر قیمت آهن آلات نداشتند. بسیاری از کارخانه ها از مبادی فروش به کاهش قیمت آهن آلات اقدام کردند و تخفیفات چشمگیری در برخی کارخانه‌ ها مشاهده شد. اما بازار ارز برخلاف بازار آهن روند افزایشی داشت.

فضای منفی سیاسی و امکان افزایش ارزش دلار و تداوم سیاست های غلط در ماه های پایانی سال در تمامی بازارها به شدت به نفع رشد قیمت ها پایان یافت. همچنین احتمال دارد با توجه به افزایش قیمت دلار و ادامه روند صعودی آن، بازار آهن و فولاد نیز در نیمه دوم بهمن و پس از سال نو چینی با موج افزایش قیمت آهن آلات همراه شود.

مطالعه بیشتر: قیمت نبشی مشهد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497