اخبار قیمت آهن مهر ماه

اخبار مهرماه قیمت آهن

قیمت آهن آلات در اولین روز مهرماه بدون تغییر و با ثبات قیمت بود و خرید و فروش چشمگیری نیز مشاهده نشد. به عنوان مثال میلگرد آجدار بدون تغییر قیمت بود و تنها در چند شرکت کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی داشت، یا در بخش کیلوفروشی قیمت تیرآهن ثابت بود و ذوب آهن اصفهان حدود ۵۰ تومان کاهش داشت. در هفته اول مهرماه به خاطر تعطیلات، بازار آهن آلات نیمه تعطیل بود. با اعلام اخبار تشدید تحریم ها علیه روسیه، نرخ بهره تا نزدیک 4 درصد افزایش داشت که تضعیف بازار نفت و کامودیتی‌ها در پی خواهد داشت. در نتیجه دامپینگ فولاد و نفت روسیه تداوم خواهد داشت.

به گفته آهن پرایس، بازارهای جهانی رونق و روند افزایشی طولانی مدتی را تجربه کردند در حالی که اکنون در دوره رکود به سر می‌برند و ممکن است این روند طولانی شود. عوامل مختلف زیادی در ایجاد چنین شرایطی تاثیرگذار است که از مهمترین آن ها می توان به وقوع جنگ روسیه و اوکراین، رکود اقتصادی چین، افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا، افزایش نرخ تورم و کاهش نیاز و تقاضای صنایع وابسته ذکر کرد. عواملی که به آن ها اشاره شد قطعا بر قیمت آهن مشهد نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

اخبار آهن آلات از تاریخ 09/07/1401 الی 14/07/1401

قیمت آهن مشهددر این روزها بازار و قیمت آهن مشهد در عرضه و تقاضا با مقاومت خاصی مواجه است. به این دلیل که تقاضا بسیار ضعیف است. چرا که مشتری درخواست تخفیف دارد اما عرضه‌کننده به علت خرید محصول با نرخ های بالا از فروش محصولات با قیمت پایین خودداری می‌کند که نتیجه این امر رکود بازار آهن است.

تحلیل گران معتقدند با توجه به اینکه مذاکرات هسته ای و جریانات اخیر به بن بست رسیده است شاهد برخی نوسانات افزایشی قیمت آهن مشهد در نیمه دوم سال خواهیم بود که با افزایش نرخ ارز نمود آن بیشتر خواهد شد. این نوسانات افزایشی احتمال می رود که در نرخ مواد اولیه، محصولات وارداتی و مایحتاج روزانه مردم بیشتر خود را نمایان کند. رشد ۳۷ درصدی نرخ انرژی در ترکیه و تأثیر آن در بازارهای صادراتی و افزایش نرخ دلار که بخشی از آن به تأثیر از نتایج برجام و واقعیت اوضاع اقتصادی کشور است از جمله‌ مواردی است که این روزها مهمترین محرک‌های بازار به شمار می‌رود.

در بازار ایران به دلیل تداوم اختلال در اینترنت و مسدود بودن پیام‌رسان‌ها، روند خروج سرمایه‌های مختلف و عدم سرمایه‌گذاری در کشور، سرمایه‌گذاری در بخش‌های زودبازده و نهایتا آغاز فصل سرما و کاهش تقاضا و ساخت‌وسازها شدت خواهد گرفت.

اخبار آهن آلات از تاریخ 16/07/1401 الی 21/07/1401

قیمت نبشی مشهدقیمت آهن آلات و فولاد در اولین روز هفته ثبات گسترده‌ و بدون تغییر داشت. تنها در برخی شرکت‌ها نوسانات پراکنده ای دیده شد. در طی مصاحبه ای با مدیرعامل فولاد مبارکه اعلام کرد که شرکت‌های فولادی در سال جاری زیان دیده اند که علت آن رکود جهانی فولاد و رکود تولید می باشد. همچنین طیب نیا معتقد است که نوسانات زنجیره فولاد در مقایسه با سایر کامودیتی‌ها بیشتر است. به عنوان مثال می توان به نوسانات 20 درصدی آلومنیوم اشاره کرد در حالی که فولاد و سنگ آهن حدودا 60 درصد نوسان کاهشی را تجربه کرده است.

در بازار فولاد کشور، بیشترین سود نصیب حوزه احیای مستقیم و واحدهای پیش از آن شده و واحدهای پایین‌دست زنجیره فولاد دچار زیان شده اند. به عنوان مثال می توان به حلقه تولید گالوانیزه که زیان‌ده شده است اشاره کرد. در روزهای پایانی هفته سوم مهرماه نوسانات پراکنده‌ای در قیمت آهن آلات از جمله میلگرد مشاهده شد. اما بیشتر کارخانه‌ها قیمت آهن آلات آن ها ثبات داشتند در این بین چند کارخانه از جمله میلگرد راد همدان و فولاد زاگرس حدود ۵۰ الی ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند.

قیمت ورق‌ سیاه در همه کارخانه‌ها ثابت بود و ورق گالوانیزه و ورق رنگی نیز بدون تغییر قیمت بود اما ورق روغنی قیمت آن افزایش داشت.

قیمت روز نبشی مشهد و ناودانی مشهد ایرانی و اروپایی در پایان روز هفته سوم بدون تغییر قیمت همراه بود. لوله داربستی، صنعتی، گازی و … نیز به تبعیت از جو غالب بازار قیمت آن ها با ثبات همراه بود. در حالی که قیمت آهن مشهد از جمله تیرآهن با کاهش عرضه شد. در این بین چند کارخانه مانند ظفربناب و ماهان تغییر قیمت نداشتند.

با توجه به اینکه از عرضه‌های هفته جاری استقبال چندانی نشد، براساس دستورالعمل فعلی بورس کالا؛ مبادی که عرضه آن ها این هفته فروش نرفته در عرضه بعدی دامنه منفی ۳ درصد زیر نرخ میانگین موزون معاملاتی هفته جاری اعمال می شود که به کاهش میانگین وزنی قیمت پایه عرضه‌های بعدی منجر خواهد شد.

اخبار آهن آلات از تاریخ 23/07/1401 الی 30/07/1401

قیمت ناودانی مشهدکارشناسان معتقدند که در نیمه دوم سال با توجه به شرایط کشور، نرخ ارز افزایش داشته باشد. دلایلی از جمله روند احیای برجام، نرخ تورم و تداوم چاپ پول، افزایش نقدینگی در کشور و همچنین کسری بودجه قیمت دلار ممکن است رشد مثبتی را تجربه کند.

آمار و مشاهدات بازار آهن از هفته اول مهر تا به الان نشان داد که بازاری کم‌رمق و بدون مشتری است به طوری که از عرضه‌های بورس کالا هم استقبال چندانی نشد، به همیت علت نوسانات قیمت آهن مشهد در هفته آخر غالبا با ثبات همراه بود.

قیمت قوطی آهن پس از نوسانات افزایشی قیمت پروفیل، در یک هفته گذشته با کاهش همراه بوده است. به طوری که پروفیل ضخامت ۲ بین ۲۲ هزار و ۶۵۰ الی ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان در نوسان بود.

بر طبق پیش بینی ها اگر نرخ دلار افزایش یابد، قیمت آهن آلات در بازار داخلی و محصولات فولادی صادراتی در بازار داخلی افزایش داشته باشد. عواملی از جمله اوضاع اقتصادی کشور، میزان عرضه و تقاضا و تغییرات فصلی احتمال نوسان قیمت آن را در نیمه دوم سال تقویت می‌کند؛ اما در شرایط فعلی جامعه هم بازار ارز و هم بازار آهن و فولاد چندان قابل پیش‌بینی نیستند.

گزارش هایی که از بازار جهانی دریافت می شود نشان می دهد که رکود همچنان تدوام دارد اما برخی از تحلیگران معتقدند که بازارهای جهانی تا حدودی رو به بهبود است. مدیرعامل فولاد سنگان علی امرایی در این زمینه اظهار کرد: کشور چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده و تولیدکننده مواد اولیه محسوب می شود اما درگیری نظامی روسیه و اوکراین و همچنین زیرفروشی فولاد روسیه، سبب شده حجم زیادی از گندله به فروش نرسد و ایران ناچار شده تولید خود را کم کند. در ادامه تایید کرد که برخی کارشناسان معتقدند بازار جهانی فولاد رکود دارد اما افزود نرخ محصولات فولادی با توجه به ترندهای جهانی افزایش خواهد داشت.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497