معرفی 8 تولید کننده شمش فولادی در ایران

تولید کننده شمش فولاد در ایران | قیمت آهن در مشهد

در سالهای اخیر ایران جزو کشورهای مطرح تولید کننده فولاد بوده است. قبل از اینکه به بررسی 8 تولید کننده شمش فولادی در ایران بپردازیم، ضروری است بدانیم اولین محصول جامد قابل حمل به دست آمده از فرآیند فولادسازی که به عنوان ماده اولیه برای ساخت مقاطع فولادی، مورد استفاده قرار می‌گیرد، شمش فولادی است. خرید محصولات فولادی که کیفیت بالایی داشته باشد امروزه دغدغه صاحبین کسب ‌و کار در حیطه تولید محصولات فولادی می‌باشد. کارشناسان مجموعه آهن آلات قربان نیا در این مقاله 8 تولید کننده شمش فولادی در ایران که محصولات با کیفیت تولید کرده اند را انتخاب و به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه با ما با معرفی تولیدکنندگان شمش فولادی همراه باشید.

مطالعه بیشتر: به روز رسانی لحظه ای قیمت آهن در مشهد

مقدمه

تولیدکنندگان شمش فولادی در ایران با تولید شمش می‌توانند آن را در خط تولید دیگر محصولات استفاده کنند. شمش قطعه‌ای از مواد خالص فولاد تشکیل شده است که در نتیجه فرآیند ریخته گری تولید می‌شود. پس می‌توان گفت در صنعت فولاد شمش یک محصول میانی به حساب می‌آید. شمش فولادی در صنعت براساس شکل سطح مقطع به سه دسته تقسیم می‌شود:

بیلت: برای تولید میلگرد، تیرآهن و… کاربرد دارد.

اسلب: ماده اولیه برای تولید ورق فولادی و… استفاده می‌شود.

بلوم: همانند بیلت در جهت تولید میلگرد، نبشی و… کاربرد دارد.

در ادامه قبل از معرفی برترین تولیدکنندگان شمش به معرفی شمش فولادی و کاربرد آن در حوزه صنعت و نحوه تولید آن را شرح خواهیم داد.

شمش فولادی

شمش فولادی در مشهد | خرید آهن آلات در مشهد

شمش فولادی به طور مستقیم از سنگ آهن تهیه می‌شود. شمش فولادی قطعه‌ای مستطیلی است که طول این محصول دو متر و به شکل فلز خالص تهیه می‌شود.

مهمترین کاربرد شمش فولادی

تولید کننده شمش فولادی در ایران یکی از پرکاربردترین مواد و مصالح ساختمانی را که شمش‌های فولادی می‌باشند را تولید می‌کنند. این محصول کاربرد زیادی در صنعت دارد، که از جمله آن می‌توان به تولید انواع میلگرد، مفتول، لوله‌ها و ناودانی‌ها و نبشی و … اشاره کرد. در صورت عدم وجود این محصول ساخت بسیاری از سازه‌های صنعتی غیرممکن می‌شود. همچنین خاصیت انعطاف پذیری و قابلیت شکل پذیری شمش فولادی باعث کاربرد زیاد آن در صنعت شده است.

نحوه تولید شمش فولادی

شمش فولاد ابتدا از معادن سنگ آهن با روش‌های مختلف تولید شده که خروجی حاصل از کوره، آهن اسفنجی می‌باشد و سپس وارد کوره قوس الکتریکی شده تا ذوب شود و با کمک عملیات‌های مختلف از جمله دمیدن اکسیژن، نمونه‌گیری و همگن سازی، طراحی فولاد به اتمام میرسد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت شمش فولادی

ابعاد و وزن شمش، میزان عرضه و تقاضا، نوسانات نرخ ارز و… از عوامل تاثیرگذار در قیمت شمش فولادی است. زمانی کیفیت محصول بالا خواهد بود که از مواد اولیه مرغوب و درجه یک استفاده شود و همه نکات استاندارد و تست کیفیت محصول بر روی آن انجام شده باشد بنابراین نرخ محصول متناسب با کیفیت محصول بالا خواهد رفت.

معرفی 8 تولید کننده شمش فولادی در ایران

در این قسمت به معرفی برترین تولید کنندگان شمش فولادی در ایران خواهیم پرداخت.

تولید فولاد در ایران | خرید بدون واسطه آهن در ایران

فولاد خوزستان

مجتمع فولاد خوزستان برترین تولید کننده شمش فولادی در ایران است. این کارخانه منبع تولید شمش مورد نیاز بسیاری از واحدها و کارخانه‌های فولادسازی فعال در ایران می‌باشد. ظرفیت تولید سالانه به 38 میلیون تن فولاد می‌رسد. مجتمع فولاد خوزستان دومین قطب تولید کننده شمش بلوم، بیلت و اسلب است. قیمت روز شمش فولاد خوزستان به علت حجم بالای صادرات تحت تأثیر قیمت جهانی شمش فولاد قرار دارد بدین معنا که متأثر از بازار جهانی است.

فولاد مبارکه اصفهان

دیگر تولید کننده شمش فولادی در ایران، فولاد مبارکه اصفهان با توان تولید 13 میلیون تن در سال است. تولیدات این کارخانه درجه یک و خالص است که می‌تواند حجم بالای محصول را در اختیار کشورها در سراسر دنیا قرار دهد. از جمله محصولات تولید شده در فولاد مبارکه اصفهان لوله‌های نفت و گاز، ورق گالوانیزه، ورق قلع اندود و ورق آجدار می‌توان ذکر کرد.

ذوب آهن اصفهان

از مهم‌ترین تولیدکنندگان شمش فولاد در ایران، ذوب آهن اصفهان می‌باشد. اهمیت آن به دلیل کیفیت فوق‌العاده بالای محصولات آن‌ها است که سبب شده به کشورهای مختلفی صادر شود و سودآوری زیادی برای کشور داشته باشد. در ایران ذوب آهن اصفهان بزرگ‌ترین کارخانه‌ای است که فعال بوده و محصولات تولیدی آن طویل فولادی، نبشی و ناودانی، انواع تیرآهن، ریل، میلگردهای آجدار و ساده و همچنین شمش می‌باشد. در نهایت کاربرد این محصولات در پروژه‌های بزرگ عمرانی است که می‌توان برج میلاد، نیروگاه‌های هسته‌ای، مترو و … ذکر کرد.

شرکت فولادی آلیاژی ایران

شرکت فولاد آلیاژی ایران جزو صنایع برتر تولیدکنندگان شمش فولادی می‌باشد. این شرکت بزرگ‌ترین تولید کننده انواع فولاد آلیاژی است. این شرکت توانسته است در سال 1397 به تولید 3/1 میلیون تن فولاد آلیاژی از طریق اجرای طرح‌های توسعه دست یابد. کاربرد محصولات این شرکت در حیطه خودروسازی، نفت و گاز پتروشیمی، ابزارسازی، ریلی، ساخت لوازم پزشکی و… است.

فولاد سیرجان

فولاد سیرجان یکی از کارخانه‌های مطرح در بین تولیدکنندگان شمش فولادی در ایران است. این تولید کننده شمش فولادی در ایران ، دارای جایگاه ششم در حوزه تولید شمش فولادی از جمله بیلت است. این کارخانه در حال حاضر تابع شرکت توسعه معادن و صنایع خاورمیانه می‌باشد. فعالیت‌های مهم این کارخانه می‌توان به راه اندازی کارخانجات آهن و فولاد سازی، احداث واحدهای صنایع فولاد، انجام عملیات فولادسازی با روش‌های مختلف اشاره کرد.

فولاد خراسان

فولاد خراسان به دلیل برخوردار بودن از معادن بسیار بزرگ سنگ‌ آهن و گاز طبیعی توانست واحدهای بسیار زیادی تشکیل دهد و با تولید 4/1 میلیون تن شمش (بیلت و بلوم) بزرگ‌ترین تولید کننده شمش فولادی در ایران محسوب شود. این کارخانه از سال 1380 تا کنون توانسته فاز اجرایی و تولیدی را به پایان برساند و در حیطه ریخته‌گری و گندله‌سازی گام‌های مهمی را بردارد. غیر از تولید شمش فولادی دیگر محصولات این کارخانه میلگرد آجدار، میلگرد ساده و… می‌باشد که در نهایت در صنایع ساختمانی، عمرانی و کارخانه‌های نورد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجتمع فولاد شاهین بناب

مجتمع فولاد صنعت بناب از چندین شرکت فولادی شامل کارخانجات ذوب و نورد تشکیل شده است که این مجتمع یکی دیگر از تولید کننده شمش فولادی در ایران محسوب می‌شود. مجتمع فولاد شاهین بناب یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه مجتمع فولاد صنعت بناب می‌باشد. این مجموعه فولادی دارای دو واحد ذوب شامل ذوب شاهین به کوره قوس الکتریکی و ذوب شهریار با کوره القایی است. تولید محصولات این مجموعه میلگرد آجدار در سایزهای مختلف، تیرآهن، نبشی، ناودانی، شمش فولادی، مفتول آلیاژی در قالب هفت خط نورد است. در حال حاضر ظرفیت تولیدی در بخش نورد گرم مقاطع فولادی 950/1 هزار تن و ذوب و ریخته گری 450 هزار تن در سال است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران

این کارخانه در فاصله کمی از شهر اهواز قرار گرفته است. فعالیت خود را که اولین میلگردهای آجدار و ساده بود از سال 1346 شروع و به بازار عرضه کرد و جزو بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین صادرکنندگان محصولات فولادی می‌باشد به همین علت این کارخانه تولید کننده شمش فولادی در ایران محسوب می‌شود. میزان تولید این کارخانه در فرآورده فولادی 000/435/1 تن و شمش فولادی 000/43 تن می‌باشد. میلگرد، تیرآهن، مفتول و لوله بدون درز یا مانیسمان از محصولات تولیدی این کارخانه است.

فولاد هرمزگان

کارخانه فولاد هرمزگان دومین تولید کننده شمش فولادی در ایران می‌باشد. میزان تولیدات و عرضه به بازار این کارخانه 5/1 میلیون تن تختال با ضخامت 200 تا 250، عرض 900 تا 2000 و طول آن 6000 تا 12000 میلی‌متر است. تختال‌های تولیدی در خط نورد گرم توسط این کارخانه اغلب برای پروفیل‌سازی، لوله‌های آب، نفت و مخازن و قطعات سنگین فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد ورق‌های تولیدی در خط نورد سرد در بدنه خودرو، بدنه لوازم خانگی شامل یخچال، بخاری، ورق‌های قلع اندود و گالوانیزه می‌باشد.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این کارخانه استفاده از سیستم کنترل آلودگی Dog House جهت کنترل و کاهش آلودگی و همچنین کوره آهک پزی عمودی دو قلو، تولید فولادهای پر کربن برای تولید فولادهای مستحکم و… است.

خرید از بهترین تولید کننده شمش فولادی در ایران

فولاد ناب در مشهد | خرید پروفیل های فولادی در مشهد

 ایران دومین صنعت مهم و استراتژیکی است که بیشترین حجم تجارت جهانی را بر عهده دارد. تولیدکنندگان شمش فولادی در ایران توانسته‌اند در حوزه صادرات به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کنند. موفقیت در حوزه صادرات نشان از بالا بودن کیفیت شمش تولید شده می‌باشد. شما میتوانید با کمک کارشناسان متخصص مجموعه آهن‌آلات قربان نیا اقدام به خرید فولاد با کیفیت از تولید کنندگانی که در این مقاله از آن‌ها نام برده شد کنید کمک کارشناسان مجموعه آهن آلات قربان نیا سبب میشود بسته به نیاز، یک مورد از آن‌ها را جهت تامین ماده اولیه انتخاب کنید و در امر خرید بهتر تصمیم بگیرید. به این منظور کافی از طریق راه های ارتباطی موجود با نا در تماس باشید.

سخن آخر

در این مقاله به اختصار درباره برترین و مطرح‌ترین تولیدکنندگان شمش فولاد به همراه ظرفیت تولیدی و ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها صحبت کردیم. در پایان لازم به ذکر است که این مقاله توسط دپارتمان طراحی سایت اتود تهیه شده است، امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497