راهنمای خرید ناودانی: نکات ضروری قبل و بعد از خرید

راهنمای خرید ناودانی

خرید ناودانی یکی دیگر از مقاطع فولادی نیاز به رعایت نکاتی دارد که توجه و ارزیابی این نکات موجب تضمین کیفیت و کارایی سازه خواهد شد. بسیاری از مقاطع فولادی از جمله پروفیل، ناودانی و نبشی ویژگی های منحصر به فردی دارند که شاخت آن ها نیازمند تخصص و تجربیات خاصی است که کارشناسان مشهد آهن آماده خدمت رسانی و پاسخ گویی به سوالات متقاضیان است.

در این مقاله به راهنمای خرید ناودانی پرداخته ایم، در این راهنما به نکات قبل و بعد خرید محصول و همچنین نکات حین خرید اشاره کرده ایم. در نهایت به ارزیابی شرایط و نکات پس از خرید ناوانی پرداخته ایم که چگونه باید خصوصیات محصول خریداری شده را ارزیابی کرد تا از کیفیت این مقاطع فولادی مطمئن شد.

مطالعه بیشتر: بررسی تفاوت های نبشی و ناودانی

نکات قبل از خرید

اولین مرحله در راهنمای خرید ناودانی، آشنایی کامل نسبت به محصول مورد نظر است. چرا که در صورت اشتباه کالای نامرغوب و بی کیفیت دریافت خواهید کرد و کارایی آن به حداقل خواهد رسید. به همین علت در ادامه نکاتی که باید قبل از خرید ناودانی بدانید اشاره کرده ایم

نکات قبل از خرید ناودانی

۱-آشنایی با ناودانی

یکی از مقاطع مهم در ساختمان سازی ناودانی است که سطح مقطع U شکلی دارد. ناودانی از دو بال عمود بر جان تشکیل شده و به دو صورت بال موازی و بال شیب دار تولید می شود.

ناودانی ها با استاندارد UPE (UPA) و UPN (UNP) تولید می شوند. از مهم ترین تفاوت این دو استاندارد می توان در زاویه بال و جان و ضخامت آن ها اشاره کرد. به عنوان مثال نوع UPE بال ها زاویه ۹۰ درجه داشته و ضخامت بال ها از ابتدا تا انتها برابر است، در حالی که نوع UPN زاویه بال و جان بیشتر بوده و بال ها شیب دار هستند.

۲- انواع ناودانی

ناودانی ها دسته بندی گوناگونی دارند که از جمله آن ها عبارتند از:

  1. شکل ظاهری: ناودانی ها از نظر شکل ظاهری، به دو نوع ساده و مشبک به صورت زیر تقسیم می شوند:
  2. از نظر وزن: ناودانی ها به دو دسته سبک و سنگین دسته بندی می شوند. بر اساس استاندارد تولید ناودانی سبک، ناودانی استاندارد UPE و ناودانی سنگین، ناودانی استاندارد UNP نامیده می شود.
  3. روش تولید: روش تولید ناودانی دو نوع پرسی و فابریک است. فابریک با عبور غلتک های مخصوص و ناودانی پرسی با پرس ورق فولادی ساخت و تهیه می شوند.
  4. از نظر جنس: ناودانی های فابریک از فولاد و ناودانی های پرسی از جنس های فولاد، گالوانیزه، آلومینیوم و استنلس استیل تهیه می شوند. اما به طور کل رایج ترین ناودانی که در ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد نوع فولادی است.

مطالعه بیشتر: بررسی انواع و کاربردهای ناودانی

۳- ابعاد ناودانی

یکی از مهم ترین نکات راهنمای خرید ناودانی آگاهی از ابعاد ناودانی است. دانستن نکات درباره ابعاد به شما کمک خواهد کرد که خرید دقیق و اصولی داشته باشید.

از جمله مولفه‌ های ابعادی ناودانی، که می توانید قبل از خرید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • ضخامت جان
  • طول بال
  • ضخامت بال ها
  • طول ناودانی
  • سایز ناودانی

۴- وزن ناودانی

از دیگر نکات راهنمای خرید ناودانی وزن آن است. ناودانی ها بر اساس وزن به فروش می رسند

۵- کارخانه های تولید کننده ناودانی

کارخانه های تولید کننده ناودانی
یکی دیگر از راهنمای خرید ناودانی، آشنایی با برندهای ناودانی است. بیشترین ناودانی ها در کارخانه های داخلی تولید می شوند و وارداتی ها بیشتر از اروپا، ترکیه و اوکراین وارد می شوند.

۶- قیمت ناودانی

در قیمت ناودانی عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند. از عوامل تاثیرگذار بر قیمت ناودانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورس کالا
  • نوسانات ارز
  • میزان عرضه و تقاضا

سایز و ابعاد عوامل دیگری هستند که باید برای قیمت ناودانی به آن ها توجه کرد. برای مشاهده قیمت تمامی سایزها به صورت روزانه و خرید مقاطع فولادی، به لینک زیر مراجعه و قیمت روز را مشاهده نمایید.

مطالع بیشتر: خرید نبشی شکفته در مشهد به قیمت کارخانه

نکات زمان خرید ناودانی

روش های مختلفی برای خرید ناودانی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به کارخانه، بورس و یا شرکت های بازرگانی اشاره کرد. در ادامه راهنمای خرید ناودانی، از شرکت های بازرگانی را بررسی کرده ایم.

نکات زمان خرید ناودانی
۱- اطلاعات اعلام شده به فروشنده

اطلاعات محصول درخواستی به فروشنده موارد زیر می باشد:

  • نوع استاندارد ناودانی
  • سایز ناودانی
  • طول شاخه
  • برند ناودانی (در صورت لزوم)
  • تناژ درخواستی
  • محل تخلیه
  • نحوه پرداخت

۲- تایید پیش فاکتور و واریز وجه

از دیگر نکات راهنمای خرید ناودانی پس از ارائه لیست محصولات مورد نیاز و دریافت مشاوره از فروشنده باید پیش فاکتور محصول را دریافت نمایید. در این پیش فاکتور زمان تقریبی تحویل بار باید اعلام شده باشد. پیش فاکتور توسط مشتری باید به صورت کامل چک شود و اگر با کالای درخواستی مغایرت داشت به فروشنده اعلام گردد. در صورت تایید پیش فاکتور مشتری باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت برای فروشنده واریز کند و فروشنده موظف است که محصول مورد نظر طبق زمان تحویل آن را برای مشتری ارسال کند.

از مهم ترین مزایای خرید ناودانی از مشهد آهن این است که علاوه بر قابلیت خرید روزانه در تناژهای متنوع، می توانید وضعیت سفارش خود را به صورت لحظه ای کنید و در صورت نیاز به اصلاح، کاهش یا افزایش محصول در پیش فاکتور اقدام نمایید.

۳- توجه به هزینه ارسال، بارگیری و باسکول

از دیگر نکات راهنمای خرید ناودانی که متقاضیان باید در جریان باشند این است که هزینه بارگیری، باسکول و ارسال بار جدا از هزینه ای است که در پیش فاکتور صادر شده است.

مطالعه بیشتر: خرید ناودانی در مشهد با قیمت تولیدکننده

نکات پس از خرید ناودانی

آخرین مرحله از راهنمای خرید ناودانی، ارزیابی نکات بعد از خرید است. در ادامه، تمامی مواردی که پس از خرید باید به آن ها توجه کنید را بررسی کرده ایم.

نکات پس از خرید ناودانی
۱- هماهنگی دریافت محصول

مشتری باید امکانات مورد نیاز، از جمله وسایل جابه‌جایی و نیروی انسانی را در محل تخلیه مهیا کند.

۲- تسویه نهایی با توجه به فاکتور

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که قیمت ناودانی بر اساس وزن آن اعلام می شود. پس از بارگیری و تعیین وزن دقیق بار فاکتور نهایی که قیمت دقیق در آن درج شده است صادر می گردد. در این صورت بدهکار و بستانکاری بودن مشتری مشخص می شود در صورت بدهکار بودن مشتری باید قبل از دریافت بار حساب خود را تسویه کند. اگر مشتری بستانکار بود فروشنده موظف است بلافاصله مبلغ را به مشتری عودت دهد.

۳- ارزیابی ویژگی های ظاهری محصول پس از دریافت

حمل و نقل محصولات فولادی زمان بر است و کالا ممکن است دچار زنگ زدگی شود به همین علت یکی از نکات مهم راهنمای خرید ناودانی ارزیابی زنگ زدگی محصول، توجه به رنگ و عمق آن است. اگر زرد شدن محصول فولادی با دست یا دستمال پاک شد نشان دهنده آغاز فرآیند اکسیداسیون است و در کاهش کیفیت محصول تاثیری ندارد. اما اگر سطح محصول پوسته پوسته و رنگ آن نارنجی متمایل به قرمز شده باشد نشان دهنده این است که خوردگی به عمق آن نفوذ کرده و کیفیت بار باید سنجیده شود. و مهم ترین نکته در راهنمای خرید ناودانی پس از دریافت محصول این است که ناودانی به هیچ عنوان نباید هیچگونه قوس و خم شدگی در طول آن وجود داشته باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497