کارخانه های تولید میلگرد: معرفی 10 کارخانه میلگرد سازی

عنوان یکی از پرمصرف ‌ترین مقاطع فولادی میلگرد شناخته می ‌شود. حجم استفاده گسترده از این مقطع فولادی در صنایع مختلف و ساختمان‌سازی، باعث شده تا در سراسر ایران، تعداد زیادی کارخانه های تولید میلگرد مشغول باشند. توجه به برند تولیدی و جلب اطمینان از کیفیت محصول، یکی از مهم ‌ترین عوامل در فرآیند خرید میلگرد برای مشتریان می ‌باشد.

برخی از کارخانه های تولید کننده به دلیل کیفیت بالای محصول قیمت میلگرد در آن ها بالا بوده و برای عده ای صرفه اقتصادی ندارد. در این مطلب به معرفی کارخانه های تولید میلگرد اشاره کرده ایم. با توجه به اهمیت پروژه مورد نظر و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید، می توانید بهترین برند را انتخاب کنید. همچنین، برای مشاوره در خرید بهتر، می توانید با کارشناسان مشهد آهن تماس حاصل نمایید.

مطالعه بیشتر: راه های تشخیص میلگرد اصل از تقلبی

برترین کارخانه های تولید میلگرد

1.کارخانه ذوب آهن

کارخانه ذوب آهن
اغلب مردم با کارخانه ذوب آهن اصفهان آشنا هستند و به خوبی محصولات فولادی این کارخانه را شناخته‌اند. این کارخانه بزرگ آهن و فولاد کشور توانست برای اولین بار گواهی نامه استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفیت را به دست آورد، گواهی نامه مطابقت میلگردهای گرید B500B از شرکت CARES انگلیس را کسب کرد و همچنین گواهی نامه مدیریت کیفیت ایزو 9001 در زمینه تولیدات شمش را دریافت نمود. ظرفیت کارخانه ذوب آهن در حال حاضر به 3 میلیون و 600 هزار تن می‌رسد.

این مجموعه بزرگ با تولید محصولات باکیفیت، توانسته است در لیست برترین تولیدکننده میلگرد قرار گیرد. میلگردهای تولید شده در این کارخانه به دو صورت ساده و آجدار تولید شده و در دو نوع دوکی و یکنواخت، بر اساس استاندارد ملی ایران با شماره ۳۱۳۲ تولید می ‌شوند.

2. مجتمع آریا ذوب

مجتمع فولاد آریا ذوب در سال 1381 تأسیس شد و موقعیت مکانی آن در اشتهارد می باشد. این مجموعه با نام تجاری مجتمع فولاد آریا فعالیت خود را آغاز نموده و در بازار ایران، سهم بسیار قابل توجهی در تولید میلگرد دارا می‌باشد. مجتمع فولاد آریا ذوب یکی از برترین کارخانه های تولید میلگرد (میلگرد آجدار و میلگرد ساده) و انواع تیرآهن است.

مجموعه آریا ذوب، تمرکز بسیاری را بر کیفیت و دقت در انجام عملیات برش دارد و این نگرش مثبت باعث شده تا محصولات تولیدی این مجموعه دارای تعداد زیادی طرفدار باشند.

مطالعه بیشتر: اعلام لحظه ای قیمت میلگرد در مشهد

3. مجتمع میلگرد راد همدان

مجتمع میلگرد راد همدان
یکی دیگر از برترین کارخانه های تولید میلگرد مجتمع فولاد راد همدان است. این کارخانه فعالیت خود را از سال 1390 شروع کرده و با ظرفیت تولید سالیانه 500 هزار تن، توانسته است بخشی از نیاز بازار آهن در ایران را تأمین نماید. محصولات تولید شده در این کارخانه شامل میلگرد ساده و میلگرد آجدار می باشد.

میلگرد راد با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن، محصولات با کیفیتی تولید می ‌کند. این مجموعه توانسته است استاندارد SNSO و همچنین BS 4449 بریتانیا را از بزرگ ترین کارخانه ‌های تولید میلگرد کسب کند.

علامت اختصاری RAD بر روی محصولات این کارخانه ثبت شده و با استفاده از این نشانه اختصاری، می‌توان به سادگی محصولات این کارخانه را از دیگر کارخانه‌ها تشخیص داد.

4. مجتمع سیرجان حدید جنوب

مجتمع سیرجان حدید جنوب در سال ۱۳۹۰ در شهر سیرجان تأسیس و فعالیت‌ خود را آغاز کرد و به عنوان برترین کارخانه های تولید میلگرد محسوب می شود. ظرفیت تولید سالانه آن به 250 هزار تن می ‌رسد. محصولات تولید شده در این کارخانه شامل انواع میلگردهای A2 و A3 با سایزهای ۱۰ الی ۳۲ می باشد. همچنین کلاف‌های تولید شده در این کارخانه، مطابق با استانداردهای RST34، B72، SAE J403، DIN10016، ASTM A510، DIN 17145، JIS G3503 با گرید‌های A1، A2 و A3 تهیه می ‌شوند.

مطالعه بیشتر: مقررات و شرایط استفاده از میلگرد زنگ زده

5. مجتمع نورد گرم سمنان

مجتمع نورد گرم سمنان
یکی دیگر از کارخانه های تولید میلگرد، مجتمع نورد گرم سمنان است. این مجتمع در سال 1383 در جاده سمنان دامغان فعالیت خود را شروع کرد. ظرفیت تولید این کارخانه به میزان 230 هزار تن از انواع مقاطع فولادی در سال می ‌رسد. میلگرد ساده و میلگرد آجدار نیز از جمله محصولات تولید شده در این کارخانه می ‌باشند.

میلگرد ساده تولید شده توسط کارخانه فولاد سمنان در اندازه‌های 8 تا 25 به صورت شاخه ‌ای ساخته شده و به بازار عرضه می‌شود. در عین حال، میلگرد آجدار این کارخانه با کیفیت A3 و اندازه‌های 8 تا 25 به صورت شاخه‌ای تولید می‌گردد.

6. مجتمع فولاد سپهر ایرانیان

یکی دیگر از برترین کارخانه های تولید میلگرد که فقط به منظور تولید انواع میلگرد آجدار و ساده تاسیس شد کارخانه فولاد سپهر ایرانیان می باشد. این کارخانه در سال 1388 تاسیس شد و به دلیل تولید محصولات با کیفیت توانست گواهینامه استاندارد ملی را دریافت کند.

علاوه بر بسته بندی‌های استاندارد و یکسان محصولات ویژگی که باعث شده در لیست برترین کارخانه های تولید میلگرد قرار گیرد، تولید متنوع محصولات است. به این دلیل که این ویژگی موجب شده بتواند حداکثر نیاز کاربران را برآورده کند.

7. کارخانه فولاد معراج البرز گلستان

کارخانه فولاد معراج البرز گلستان
یکی دیگر از مجتمع های تولیدی فولاد کشور که به صورت اختصاصی میلگرد تولید می کند، کارخانه فولاد معراج البرز گلستان است. به طور کلی میلگردهای تولید شده در این کارخانه به صورت شاخه ای و کلافی است.

علاوه بر این میلگرد ساده A1 در این کارخانه تولید می شود که دارای استاندارد بین المللی است. ویژگی این نوع میلگرد صاف و دارای مقاومت تسلیمی 2300 و مقاومت کششی 3800 سانتی مربع است. ویژگی میلگرد آجدار، 3000 و مقاومت کششی آن، 5000 بر سانتی متر مربع است.

مطالعه بیشتر: بررسی تفاوت های میلگرد ساختمانی و صنعتی

8. مجتمع کیان کاشان

کارخانه کیان کاشان، از سال 1380 در عرصه تولید مقاطع فولادی، فعالیت مستمر داشته است. این واحد صنعتی در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان تأسیس گردید. میلگردهای تولید شده در کارخانه کیان کاشان، دارای دو آنالیز با گرید‌های A2 و A3 هستند که در آن ها میزان کربن به ترتیب 19% و 27% می باشد. میلگرد های این کارخانه از مقاومت خوبی برخوردار هستند.

9.مجتمع خرمدشت

مجتمع خرمدشت تاکستان
مجتمع خرمدشت تاکستان با ظرفیت سالیانه 300 هزار تن در سال 1388، در شهرک صنعتی تاکستان تأسیس و به بهره‌برداری رسید. محصول اصلی این کارخانه، میلگرد آجدار به صورت شاخه‌ای و کلافی می‌باشد که از مواد اولیه با کم کربن و کم آلیاژ تولید می‌گردد.

این کارخانه میلگرد A2 را با ویژگی های زیر تولید می کند: ابعاد 8 الی 12 میلی‌متر و با طول 12 متر، دارای استحکام کششی 500 و تنش تسلیم 340 نیوتن بر میلی‌متر مربع است.

10. مجتمع فولاد سیادن ابهر

از دیگر کارخانه های تولید میلگرد کارخانه سیادن ابهر است که در سال 1385 در 7 کیلومتری جاده تاکستان، فعالیت خود را آغاز کرده است. ظرفیت سالانه این کارخانه، 288 هزار تن می باشد. این کارخانه یک خط نورد تولید انواع میلگرد مطابق با استاندارد ملی و جهانی و در گرید A2 و A3 را داراست. میلگردهای تولید شده آجدار هستند و به صورت شاخه ای به بازار عرضه می شود.

و در آخر…

قیمت میلگرد تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد که شامل ابعاد، شاخه، وزن، گرید، قیمت جهانی فولاد، و میزان عرضه و تقاضا است. نام کارخانه تولیدکننده نیز از دیگر عوامل مهم در قیمت‌گذاری میلگرد محسوب می‌شود. بنابراین، مطلوب است که پیش از سفارش و خرید میلگرد، اطلاعات کافی در مورد کارخانه‌های تولید میلگرد در ایران را به دست آورید. مشهد آهن اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار شما قرار می ‌دهد. برای اطلاع از قیمت میلگرد می‌توانید با شماره 09151591497 تماس حاصل نمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

09151591497